• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187838
+
-

در نشست خبری معاون خدمات شهری شهرداری تهران مطرح شد

پیاده‌راه‌هایی برای ری و تجریش

خدمات شهری
پیاده‌راه‌هایی برای ری و تجریش

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری روز گذشته خود، اهم اقدامات صورت گرفته در یک‌سال اخیر در معاونت مربوطه را تشریح کرد؛ نشستی که تعدادی دیگر از مدیران زیرمجموعه این معاونت هم پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند.
به گزارش همشهری، حسین نظری به حضور آتش‌نشانان تهرانی در حوادث سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: «همزمان با اتفاق حادثه متروپل آبادان، نیروهای آتش‌نشان در منطقه حضور پیدا کردند. در سیل امامزاده داوود و دماوند نیز تجهیزات و ماشین‌آلات و همچنین نیروهای انسانی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.»

پاسخی درباره انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن
نظری دیروز در پاسخ به این پرسش که آیا سرانجام فهرست ساختمان‌های ناایمن توسط شهرداری تهران منتشر خواهد شد یا خیر، گفت: «بنده نیز این سؤال را دارم که آیا با انتشار این لیست التهاب به جامعه اضافه می‌شود و اگر این لیست، التهاب را در جامعه کمتر می‌کند، حتما ما آن را منتشر می‌کنیم و در غیر این صورت بنا نداریم اضطراب و دلهره مردم را افزایش دهیم.»
او افزود: «ما بیشتر وظیفه داریم سراغ ساختمان‌های ناایمن برویم و به آنها تذکر دهیم؛ ضمن اینکه از ظرفیت مراجع قضایی استفاده می‌کنیم و درصورتی که تذکرات از سوی مالکان عملی نشود، در نهایت دستور پلمب ساختمان‌های ناایمن را از مراجع قضایی اخذ خواهیم کرد. در ارتباط با ساختمان‌های ناایمن، هر بخش و دستگاهی وظیفه‌ای دارد و ما نیز وظیفه داریم لیست‌ ساختمان‌های ناایمن را به شورای شهر ارائه کنیم و ان‌شاءالله در اوایل سال آینده لیست ساختمان‌های ناایمن را به شورا ارائه خواهیم کرد.» نظری در ادامه به بحث زیبایی بصری پایتخت پرداخت و گفت: «طراحی و اجرای دیوارنگاره‌های فاخر در شهر ازجمله برنامه‌ها بوده است. در حوزه زیباسازی ۵المان را نصب کردیم. ساخت پیاده‌راه حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در ری و تجریش هم انجام خواهد شد.»

احداث ۴ تصفیه‌خانه در دستور کار
در ادامه این نشست، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به تکمیل کمربند سبز تهران گفت: «در روزهای گذشته 150هکتار جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز تهران انجام شد تا فضای سبز در این بخش به بیش از ۴۶هزار هکتار برسد. تا پایان سال ۱۴۰۳ طرح ۵۰هزار هکتار فضای سبز تکمیل می‌شود.» علی‌محمد مختاری افزود: «همچنین هزار فرش گل در حاشیه بزرگراه‌های شهر تهران ایجاد شده است و ۲هزار و ۲۰۰المان گل نیز از روز چهارشنبه صبح در شهر نصب خواهد شد.» او با اشاره به احداث تصفیه‌خانه‌های آب هم گفت: «احداث ۴تصفیه‌خانه در دستور کار است و ۱۴میلیون به پساب اضافه شده و اکنون از۱۹میلیون پساب استفاده می‌کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید