• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187821
+
-

راز انبارهای خطرناک پایتخت

‌خبر
راز انبارهای خطرناک پایتخت

در بین همه مواد محترقه‌ای که این روزها صدای انفجار آنها در گوشه و کنار شهر، وحشت به دل هر رهگذری می‌افکند، شاید خطرناک‌ترین آنها «نارنجک دستی» باشد. همان ترقه‌های دست‌سازی که با استفاده از اکلیل‌سرنج ساخته می‌شود و تا حالا حوادث مرگبار زیادی را در سراسر کشور رقم زده است.
به گزارش همشهری، روی آوردن بسیاری از جوانان و نوجوانان به استفاده از این مواد خطرناک برای ساخت ترقه باعث شده که سودجویان و کاسبان هیجان نیز بیکار ننشینند و با دپوی این مواد از چند روز قبل در انبارهای بزرگ و فروش آنها در بازار، جیب‌های خود را پرپول و هزاران خانواده‌ را با خطری بزرگ روبه‌رو کنند.
روز گذشته سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس تهران از آمار هولناک کشف این نوع مواد در پایتخت خبر داد و گفت: اقدامات پلیس در تهران در راستای مقابله با افرادی که موادمحترقه را قاچاق ‌ و یا اقدام به تهیه و توزیع‌ آن می‌کنند است تا بتوانیم چهارشنبه پایان سال کم‌خطری را تجربه کنیم.
وی با اشاره به کشف حدود 80تن از مواداولیه ساخت موادمحترقه پرخطر (اکلیل سرنج) در پایتخت ادامه داد: این مقدار مواد خطرناک از 17انبار کشف شد که با کشف آنها، انبارها نیز پلمب شدند. وی همچنین از کشف 9تن از این مواد از افرادی خبر داد که برای توزیع آن راهی پایتخت شده بودند خبر داد و گفت: در روزهای گذشته در مجموع 124نفر در رابطه با قاچاق مواد محترقه پرخطر به پایتخت دستگیر شده‌اند. سردار محمدیان، ارزش مواد محترقه کشف شده را بالغ بر 15میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در روزهای گذشته همچنین بیش از 4میلیون انواع ترقه در پایتخت کشف شد که  700هزار مورد از آنها ترقه‌های خطرناک بودند.
فرمانده انتظامی تهران با بیان اینکه برگزاری مراسمات خانوادگی ممنوع نیست، گفت: اگر در چهارشنبه پایان سال وسیله نقلیه فردی توقیف شود تا پایان فروردین‌ماه و اگر کسی دستگیر شود تا پایان 13فروردین مهمان پلیس هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید