• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187653
+
-

استقبال منطقه‌ای از توافق تهران – ریاض

واکنش‌ها به خبر توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک همچنان ادامه دارد؛ توافقی که بیش‌از همه با استقبال کشورهای منطقه مواجه شده‌است.
به‌گزارش همشهری، بررسی بازخوردهای این توافق نشان می‌دهد تقریبا همه دولت‌های منطقه توافق تهران – ریاض را زمینه‌مناسبی برای تقویت مناسبات همسایگی و ارتقای امنیت و ثبات ارزیابی می‌کنند. برهمین اساس هم بود که نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگو با رسانه‌های منطقه‌ای، ضمن ابراز خرسندی از این توافق، تأکید کرد لبنان حامی هرگونه توافق در منطقه است. نجیب میقاتی همچنین ابراز امیدواری کرد چنین تحولاتی تأثیرهای مثبتی بر منطقه، ازجمله لبنان، داشته باشد. پیش‌از این نبیه‌بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در بیانیه‌ای از توافق ایران و عربستان استقبال و تأکید کرده بود این توافق گام آغازین برای باز کردن صفحه جدیدی از روابط محکم میان ایران و تمام کشورهای عربی همجوار براساس احترام متقابل به حاکمیت کشورها و استقلال آنها و همچنین تقویت دوستی و برادری است. استقبال مقام‌های لبنانی درشرایطی است که دولتمردان بیشتر کشورهای خاورمیانه و منطقه خلیج‌فارس هم طی روزهای اخیر، از این توافق استقبال کرده بودند.
ازسوی دیگر محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز طی پستی توییتری نوشت:«منطقه نیازمند بازگشت روابط عادی میان کشورهاست.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید