• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 21 اسفند 1401
کد مطلب : 187541
+
-

یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی جنوب

اگر  قصد دارید همسفر اردوی راهیان نور شوید، قبل از شروع سفر با چند یادمان و منطقه‌ عملیاتی جنوب کشور آشنا شوید تا اطلاعات بیشتری از مقصد این سفر معنوی داشته باشید.

پادگان دوکوهه
«دوکوهه» نام پادگانی در 4کیلومتری شمال‌غرب شهر اندیمشک است؛ پادگانی که اکنون نمادی از رشادت و جانفشانی و ایثار بزرگمردانی همچون متوسلیان، همت، چراغی، کریمی، دستواره، وزوایی، موحد دانش است.

دهلران
شهری که 4بار به اشغال بعثی‌ها درآمد و هر بار بازپس گرفته شد، یکی از مناطق ویژه در بازدید اردوی راهیان نور است. در ورودی این شهر که در مسیر جاده‌ مهران به اندیمشک واقع شده، دو منظره جلب توجه می‌کند. یکی مقبره‌ 5شهید گمنام و دیگری، تصاویر شهید امینیان و شهید هدایت صحرایی.

فتح‌المبین
منطقه‌ای است که عملیاتی با همین نام و با رمز «یا زهرا(س)» در آغازین روزهای سال 61را به‌خود دید. «فتح المبین» درشمال‌غربی شوش و غرب رودخانه‌ کرخه، مهمان 8شهید گمنام است.

فکه
رمل‌های خاطره‌انگیز«فکه» در عملیات والفجر مقدماتی میزبان مجروحان، شهدای لشکر 27محمد رسول‌الله(ص) و لشکر31عاشورا بود. خاک‌هایی که نمی‌توانند در برابر شهدایی چون حسن باقری، مجید بقایی، آوینی، محمودوند و دیگر پاک‌باختگان، نرم و روان نباشند.

کانال کمیل و حنظله
کانالی پیچیده به طول 90کیلومتر و عرض 5متر و ارتفاع 4متر در منطقه‌ شرهانی، هنوز بوی خون و جانفشانی می‌دهد. در این‌ منطقه، حدود 300نفر از یک گردان با تیر مستقیم دشمن شهید شدند.

چذابه
در شمال غربی شهر بستان«چذابه» قرار دارد؛ منطقه‌ای که عملیات‌هایی چون طریق‌القدس و والفجر6 را به‌خود دیده ‌است.

دهلاویه
یادمانی در شمال‌غربی سوسنگرد نامی آشناست برای آنها که مصطفی چمران را می‌شناسند؛ منطقه‌ای که در سال 1385میزبان رهبر معظم انقلاب بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید