• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 اسفند 1401
کد مطلب : 187529
+
-

اخراج مشهورترین مجری ورزشی جهان

اخراج مشهورترین مجری ورزشی جهان

با وجود ادعای مهد آزادی بیان، یک مجری سرشناس فوتبال از شبکه دولتی بریتانیا اخراج شد، آن هم به‌دلیل یک توییت انتقادی از دولت. گری لینه‌کر، اسطوره تاتنهام و بارسلونا و تیم ملی انگلیس که مدت‌ها برنامه Match of the day را اداره می‌کرد، در توییتی طرح ضد‌پناهندگی بریتانیا را به رفتار آلمان‌های نازی دهه ۳۰ تشبیه کرد و بعد از این اظهارنظرش از سوی این شبکه اخراج شد. بی‌بی‌سی از او خواست از دولت عذرخواهی و از مواضعش عقب‌نشینی کند اما لینه‌کر حاضر به انجام این کار نشد تا نسخه او از تلویزیون پیچیده شود. حالا مهم‌ترین مجری ورزشی جهان گفته تا زمانی که آنها بر سر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نوع فعالیت در آن با یکدیگر به توافق برسند، او از اجرای برنامه Match of the day کناره‌گیری می‌کند.
بی‌بی‌سی در اطلاعیه خود اعلام کرده است که فعالیت‌های اخیر لینه‌کر در فضای مجازی برخلاف دستورالعمل‌ها بوده و او باید از جانبداری در مورد مسائل سیاسی و حزبی خودداری می‌کرد. به همین دلیل تصمیم گرفته شد این مجری از اجرای برنامه Match of the day کنار گذاشته شود تا دو طرف به یک موضع روشن و شفاف در مورد استفاده از فضای مجازی برسند. بی‌بی‌سی توضیح داده که هرگز به لینه‌کر گفته نشده که نمی‌تواند نظر آزادی داشته باشد و یا در مورد مسائلی که برای او مهم است، صحبت نکند. فقط به او تأکید شده تا از جانبداری سیاسی خودداری کند.
ایان رایت و آلن شیرر، کارشناسان برنامه Match of the day نیز اعلام کرده‌اند برای حمایت از لینه‌کر، در این برنامه حضور پیدا نخواهند کرد و همچنین جرمن جناس، همبازی سابق لینه‌کر در تاتنهام و الکس اسکات نیز این برنامه را تحریم کرده‌اند. واکنش‌ها به همین جا ختم نشد و بازیکنان لیگ برتر نیز به نشانه حمایت از آزادی بیان و ماجرای برکناری گری لینه‌کر می‌خواهند این هفته دوربین‌های بی‌بی‌سی را برای مصاحبه تحریم کنند؛ اقدامی که با حمایت انجمن بازیکنان همراه شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید