• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 21 اسفند 1401
کد مطلب : 187528
+
-

فرار کن هری!

کاپیتان، در باشگاه نفرین‌شده تاتنهام به جایی نمی‌رسد

فرار کن هری!

تاتنهام همچنان مورد‌تمسخر هواداران فوتبال در انگلیس و سراسر جهان قرار دارد. با وجود درخشش این تیم و ستاره‌های زیادی که در 2دهه اخیر داشته‌اند، همچنان هیچ جامی نمی‌برند. آخرین جامی که این باشگاه شمال لندنی برده به سال2008برمی‌گردد که با مربیگری خوانده راموس اسپانیایی توانستند در فینال جام اتحادیه، چلسی را در وقت‌های اضافه شکست دهند. در واقع 5روز دیگر روزهای بی‌جامی این باشگاه به 5500روز می‌رسد. آنها در این مدت دوران خوبی سپری کرده و حتی تا فینال لیگ قهرمانان هم پیش رفته‌اند اما برای کسی در سطح هری کین اصلا خوب نیست که با تیمش به هیچ جامی نرسد. لوی، مالک این باشگاه تابستان گذشته پیشنهاد 160میلیون یورویی منچسترسیتی را برای این بازیکن رد کرد اما به‌نظر می‌رسد کاپیتان خروس‌ها تابستان آینده از این تیم جدا شود. رئال‌مادرید یکی از مقصدهای این مهاجم است. با توجه به افت کریم بنزما و مصدومیت‌های زیاد او در این فصل، بازیکنی مثل کین که کیفیت و سبکی کاملا مشابه با کریم دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد اما مشکل اینجاست که لوی دندان‌گرد است. بایرن‌مونیخ هم هری را می‌خواهد اما نه با 100میلیون یا بیشتر، به‌خصوص اینکه کین فصل آینده 30ساله خواهد شد و چنین رقمی برای بازیکنی در این سن زیاد است. نیوکاسل هم مقصد دیگر هری خواهد بود اما کاپیتان انگلیس بعید است به چنین باشگاهی برود. او تیمی می‌خواهد که برای همه جام‌ها بجنگد. ضمن اینکه ممکن است منچستریونایتد هم برای خرید او و میسن ماونت وارد رقابت شود.
اوضاع تاتنهام با اخراج پوچتینو و آمدن مورینیو درست که نشد هیچ، بدتر هم شد و این تیم از تیمی دوست‌داشتنی تبدیل به اتوبوسی منفور شد. نونو اسپریتو، یک مربی شکست‌خورده در تاتنهام بود و آمدن کونته هم چیزی در راستای سبک مورینیو بود. هواداران در بازی برگشت لیگ قهرمانان که به تساوی بدون گل و حذف تیم انگلیسی از اروپا منتهی شد خواهان بازگشت پوچتینو شدند. سرمربی تاتنهام تأیید کرد که در پایان فصل با این باشگاه در مورد آینده خود تصمیم خواهد گرفت. مذاکرات برای قرارداد جدید اصلا پیشرفتی نداشته است. به‌گفته یک منبع آگاه، احتمال جدایی کونته از تاتنهام وجود دارد. کونته چندین بازی را به‌دلیل جراحی کیسه صفرا از دست داد اما با او هم نتایج سینوسی بود.
تساوی بدون گل با میلان در 5.5سال اخیر سابقه نداشته. تاتنهام در 147بازی اخیر خانگی خود در همه رقابت‌ها هرگز با این نتیجه زمین را ترک نکرده بود. به‌عبارتی آنها از تساوی بدون گل مقابل سوانزی در لیگ برتر (2017) یعنی 5سال و 173روز پیش تا این بازی، هرگز به‌عنوان تیم میزبان به این نتیجه نرسیده بودند که به لطف کونته این رکورد هم متوقف شد.
کونته در همین تابستان بازیکنانی مثل اندومبله، هری وینکس، سرخی رگیلون، جووانی لوسلسو و چند بازیکن دیگر را که سرجمع 147میلیون پوند در بازار قیمت داشتند کنار گذاشت و به خرید بازیکنانی مثل بیسوما (25میلیون پوند)، کریستین رومرو (42.5)، ریچارلیسون (60) و خرید قرضی لنگله و خرید رایگان پریشیچ اقدام کرد. او در خط حمله ستاره‌هایی نظیر ریچارلیسون، هری کین، سون هیونگ مین، لوکاس مورا، پریشیچ، کولوسفسکی و اخیرا دانجوما را دارد اما سبک بازی تیمش کاملا دفاعی است و معلوم نیست جذب این همه مهاجم چه توجیهی دارد.
با بازگشت لیورپول به روزهای خوب ممکن است سهمیه لیگ قهرمانان هم برای سفیدهای لندن از دست برود. با کونته جامی که به‌دست نیامد، هیچ، حتی از مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا در فصل پیش هم اوت شدند و رختکن تیم هم کنترل نشد. دانجوما از اینکه بازی نمی‌کند ناراضی است. بازیکن ویارئال پیشنهادهای زیادی از انگلیس داشت اما تاتنهام او را از چنگ دیگران ربود تا روی نیمکت بگذارد. ریچارلیسون هم همینطور. او پیشنهادهایی داشت اما تاتنهام را برگزید. مهاجم برزیلی تا جام‌جهانی عملکردی عالی داشت اما مصدومیت مانع از ادامه درخشش او شد. کونته به این مهاجم هم کم بازی می‌دهد و همین او را عصبانی کرده. ریچارلیسون که یکی از گزینه‌های رئال‌مادرید برای فصل آینده است، پس از حذف تاتنهام در اروپا لب به انتقاد گشود و گفت: «این چیزی است که اصلا متوجه آن نمی‎شوم؛ اینکه من بخواهم بازیکن تعویضی باشم. همه‌‌چیز خوب بود و ما 2پیروزی در برابر وستهم و چلسی به‌دست آوردیم. ناگهان کریستین استلینی (دستیار کونته) من را روی نیمکت گذاشت و در دیدار با وولوز تنها 5دقیقه فرصت به من رسید. دلیلش را پرسیدم و جوابی نگرفتم. روز گذشته هم به من گفتند باید در سالن بدنسازی تست بدهم تا مشخص شود که در بازی حضور دارم یا نه. اما باز هم من را روی نیمکت گذاشتند. این چیزهایی است که درک آنها برایم غیرممکن است. باید ببینیم که کونته چه حرفی دارد اما کسی اینجا احمق نیست. من بازیکنی حرفه‌ای هستم، به سختی تلاش می‌کنم و می‌خواهم بازی کنم. این فصل واقعا افتضاح بوده است چون من فرصت زیادی برای بازی نداشتم. مصدومیتی جزئی داشتم. اما وقتی وارد زمین می‌شوم با تمام وجودم بازی می‌کنم. 2بازی خوب انجام دادم و فکر می‌کنم حقم است که بازی کنم.» کونته در واکنش به این اظهارات گفت که منظور ریچارلیسون از افتضاح، عملکرد خودش بوده و نه تیم یا سرمربی: «او گفته این فصل برایش افتضاح بوده و حق هم داشت. این فصل برایش خوب نبوده است. خیلی مصدوم شد و بعد به جام‌جهانی رفت و یک مصدومیت دیگر تجربه کرد و وقتی برگشت یک‌ماه نتوانست بازی کند. بعد دوباره مصدوم شد. او برای ما صفر گل زده؛ صفر. فقط 2گل در لیگ قهرمانان داشت. ولی فصل هنوز تمام نشده. حالا وقت بازگشت است و اگر او استحقاق بازی را داشته باشد من این فرصت را در اختیارش می‌گذارم.» برخی پیشکسوتان معتقدند که ریچارلیسون به‌دلیل رفتارش باید با تیم جوانان تمرین کند و از تیم اصلی محروم شود. مهاجم 25ساله تاتنهام که تابستان با مبلغ 60میلیون پوند خریده شد، تاکنون 25بار برای تیم شمال لندن به میدان رفته و گلی نزده است. این مهاجم در اورتون در 152بازی 53گل زده بود که زیرنظر آنچلوتی در 59بازی 20گل زد. اگر کونته در تاتنهام بماند، جدا شدنش در تابستان قطعی است و رئال می‌تواند یک گزینه جدی برایش باشد؛ البته اگر آنچلوتی بماند و اخراج نشود.

کین در 26بازی این فصل در لیگ برتر 18گل و 2پاس‌گل ثبت کرده و در 37بازی در همه رقابت‌ها 20گل و 4پاس‌گل. تاتنهام در غیاب او در جام‌حذفی به شفیلد باخت و حذف شد و آخر کسی توضیح نداد چرا برای چنین مسابقه مهمی که مسیر کوتاهی تا جام داشت باید کاپیتان را روی نیمکت می‌گذاشتند.
او در 308بازی در تاریخ لیگ برتر 201گل و 49پاس‌گل داشته (بدون احتساب بازی دیروز) و 268گل و 63پاس‌گل در 423بازی در همه رقابت‌ها. این همه گل و پاس‌گل هیچ جامی را برای او به ارمغان نیاورده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید