• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 20 اسفند 1401
کد مطلب : 187442
+
-

امدادرسانی به 240نفر در سیلاب کردستان

حادثه
امدادرسانی به 240نفر در سیلاب کردستان

شرکت آب منطقه‌ای کردستان روز پنجشنبه(18اسفند) نسبت به بارش سنگین باران و وقوع سیل در برخی مناطق استان هشدار داده و اعلام کرده بود که با توجه به بارش‌ها در سطح استان و ذوب شدن برف‌ها، طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب، بسیار محتمل است؛‌ هشداری که به وقوع پیوست و موجب آب‌گرفتگی و سیلاب شد.
به گزارش همشهری، پیش از این سامانه بارشی، سامانه بارشی دیگری از روز دوشنبه هفته گذشته در سطح استان فعال شد که تا صبح روز سه‌شنبه ادامه داشت و فعالیت موج دوم از عصر روز چهارشنبه آغاز شد.
‌فعالیت این سامانه موجب  بارش در برخی شهرستان‌ها چون بانه، مریوان و سقز شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان در جریان این سیلاب از امدادرسانی به بیش از ۲۴۰نفر گرفتار در آب‌گرفتگی و سیلاب خبر داد.
پیام جلالی با اشاره به عملیات نجات توسط تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در کردستان گفت: در این عملیات امدادرسانی ۱۱تیم سیلاب و یک تیم پشتیبان مشارکت داشتند و در شهرستان‌های سقز، بانه و مریوان، تیم‌های امدادی با حضور در محل، معابر، منازل و اماکنی که دچار آب‌گرفتگی شدند، به کمک شهروندان شتافتند.
معاون توسعه هواشناسی کردستان هم با بیان اینکه بارش باران تا روز جمعه در استان ادامه داشت، گفت: روستای حاجی‌ممدان از توابع بخش سرشیو سقز با ۹۳میلی‌متر بارندگی رکوردار بیشترین میزان بارش در استان بود.
علی پناهی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری هم موج بارشی وارد استان می‌شود که خیلی فعال نیست و بارش‌ها در حد احتمال است اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه استان بارانی خواهد بود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید