• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 20 اسفند 1401
کد مطلب : 187440
+
-

حال دل‌مان را خوب کنیم

با نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفند‌ماه اغلب مردم به تکاپو می‌افتند که با تمیز کردن خانه و نونوار‌کردن وسایل آن حال و هوای خوشی را برای خود رقم بزنند. اما این امر میسر نخواهد بود مگر اینکه قبل از خانه‌تکانی کمی به احوالات درونی خود برسیم و دل‌تکانی کنیم. اتفاقات خوبی که می‌تواند آینده روشنی را برای‌مان ایجاد کند. اما چطور؟

ذهن‌تان را خانه تکانی کنید. افکار پریشان‌کننده و سوء‌ظن به دیگران را از ذهن خود پاک کنید و سعی کنید با مرور خاطرات خوش خود را آرام و سرنشاط نگه‌دارید. مرور افکار منفی نتیجه‌ای جز بدبینی و اضطراب چیز دیگری به‌دنبال نخواهد داشت.

گام بعدی این که برای رابطه بهتر با دیگران نه کسی را قضاوت کنید و نه درباره او حرفی بزنید. غیبت کردن صفت بدی است که می‌تواند ما را نسبت به دوست و آشنا دلسرد کند. هر زمان فکرتان درباره کسی آشفته شد فقط خوبی‌های او را با خود مرور کنید.

گام سوم روزها با فکر خوب و شاد از رختخواب بیرون بیایید. چند دقیقه‌ای در خانه نرمش کنید و با نشاط میز صبحانه را آماده کنید. رسیدگی به ظاهرتان هرگز فراموش نشود. این کار می‌تواند انرژی شما را مضاعف کند. روز خود را خوب شروع کنید. برنامه‌ریزی داشته باشید و سعی کنید  جز نکات مثبت به موضوع دیگری فکر نکنید.

و مهم‌ترین اقدامی که می‌تواند حال شما را خوب کند؛ کتاب بخوانید. دنبال‌کردن خبرها در فضای مجازی جز بی‌انگیزه‌کردن شما نتیجه دیگری در برندارد. بعضی از اخبار کذب و بعضی‌شان هم مایوس‌کننده هستند.

پژوهش‌ها نشان داده است که تجربه دائمی هیجانات منفی و افکار آزاردهنده می‌تواند  به بیماری‌های روان تنی بسیاری ازجمله زخم معده، سردردهای تنشی و مـشکلات عضلانی مثل کمردرد و گردن درد منجر شود. پس چه خوب که از همین حالا تصمیم بگیرید که به مسائل بی‌ارزش اصلا اهمیت‌ندهید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید