• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 20 اسفند 1401
کد مطلب : 187428
+
-

جویای جام جهانی!

شاگردان مرفاوی در نخستین بازی مرحله حذفی قهرمانی جوانان آسیا با عراق و عماد رضا روبه‌رو خواهند شد

اگر 2‌گل لحظات پایانی ایران مقابل ویتنام نبود، پسران تیم ملی جوانان خیلی زود به خانه برمی‌گشتند و امروز از ساعت13:30 مقابل عراق قرار نمی‌گرفتند. با این حال تیم مرفاوی نشان داد که زیر فشار، حتی بهتر هم بازی می‌کند. ایران در آن مسابقه تیمی را برد که در دو بازی قبلی حتی یک امتیاز از دست نداده بود. بدون درنظر گرفتن نتیجه مقابل ضعیف‌ترین تیم گروه یعنی قطر، ایران در بازی‌های رودررو تفاضل بهتری از استرالیا و ویتنام داشت و علاوه بر قطعی کردن صعود، به صدر جدول گروه نیز تکیه زد. عراقی‌ها نیز با 4‌امتیاز به‌عنوان تیم دوم از گروه یک مسابقه‌ها صعود کردند. تیمی که تنها به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به اندونزی خودش را به یک چهارم نهایی جام ملت‌های زیر 20‌سال آسیا رساند. اهمیت بازی امروز برای 2تیم، خیلی بیشتر از رسیدن به نیمه‌نهایی جام‌ملت‌ها خواهد بود. تیمی که این بازی را ببرد، سهمیه جام جهانی زیر 20‌سال را به‌دست می‌آورد.
ایران و عراق، از تیم‌های پرافتخار جام ملت‌های جوانان آسیا هستند. عراق 5‌قهرمانی در این تورنمنت به‌دست آورده و ایران نیز صاحب 4‌قهرمانی شده است. با این حال از آخرین قهرمانی عراقی‌ها 23‌سال و از آخرین قهرمانی ایران 47‌سال سپری شده است. ایران آخرین بار در سال 2016به نیمه نهایی رسید و عراق نیز در سال2012 راهی فینال رقابت‌ها شد و شکست خورد. عراق تا امروز 4‌بار در جام جهانی جوانان شرکت کرده و سال2013 روی سکوی چهارم این رقابت‌ها قرار گرفته است. ایران نیز 2‌بار در سال‌های 2001 و 2017 به این جام رسیده و هر دو بار در همان مرحله گروهی حذف شده است. تیم ملی درصورت برنده شدن در نبرد بزرگ امروز، تنها برای دومین‌بار در 10دوره گذشته جام ملت‌های جوانان، شانس حضور در نیمه نهایی رابه دست می‌آورد.
نبرد صمد مرفاوی و عماد محمد رضا روی نیمکت دو تیم، یک تقابل حساس و تماشایی را رقم خواهد زد. چهره‌هایی که در دوران خودشان، مهاجم‌های خوبی بودند و حالا 2‌نسل امیدوارکننده از فوتبال ایران و عراق را در برابر هم به زمین خواهند فرستاد. این بازی برای هر دو تیم، چیزی شبیه یک فینال بسیار حساس است. فینالی که برنده‌اش به جام‌جهانی خواهد رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید