• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 15 اسفند 1401
کد مطلب : 187296
+
-

هنرهای تجسمی ابزار مقابله با جنگ ترکیبی

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

میز خبر
هنرهای تجسمی ابزار مقابله با جنگ ترکیبی

یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران روز شنبه ۱۳ اسفند‌ماه در مؤسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد. آخرین دوره این رویداد هنری در سال 1395برگزار شده بود و امسال بعد از 6سال بالاخره دوره جدید آن در حال برگزاری است.
عبدالرضا سهرابی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در این 10ماهی که من در خدمتتان هستم، هنوز آن چیزی که حق هنرهای تجسمی‌ است، ادا نشده نه از آن جهت که ما کم‌کاری کرده باشیم، بلکه نگاه ما زیربنایی است و اتفاقاتی که در اختتامیه پانزدهمین دوره هنرهای تجسمی فجر افتاد، در 14دوره قبل وجود نداشت.
وی با اشاره به راه‌اندازی جایزه جدید ویژه جهاد تبیین در جشنواره تجسمی افزود: در جریان اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد و دشمن با جنگ ترکیبی و شناختی وارد میدان شده است، یکی از حوزه‌هایی که به‌طور جد می‌تواند با این جنگ مقابله کند، هنرهای تجسمی است.
سهرابی درباره دوسالانه نگارگری گفت: دوسالانه‌ها با تمامی رویدادهای تجسمی دیگر متفاوت هستند و در واقع
عرض اندام تخصصی هنرمندان آن رشته محسوب می‌شوند. امروز شاهدیم که۵۶۰اثر به دوسالانه رسیده است و من به همه هنرمندان و دست‌اندرکاران دست‌مریزاد می‌گویم.
‌‌در یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران، ۲۲۱ اثر از ۱۵۲هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود که بر این اساس، در گرایش تذهیب ۷۷ اثر از ۵۵هنرمند، در گرایش طراحی نگارگری ۲۳ اثر از ۱۲هنرمند، در گرایش گل و مرغ ۶۳ اثر از ۴۳هنرمند و در گرایش نگارگری ۵۸ اثر از ۴۰هنرمند روی دیوار می‌رود. همچنین ۳۱ اثر نیز از هنرمندان مدعو به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران تا ۲۰فروردین ۱۴۰۲ دایر خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید