• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187190
+
-

قیمت بلیت سینما با هزینه سینماگران تناسب ندارد

عبدالله علیخانی معتقد است: قیمت بلیت سینماها هیچ تناسبی با تورم ندارد و در عین حال افزایش نرخ آن نیز امکان‌پذیر نیست و در این شرایط تنها راه‌حل حمایت دولت از سینماست‌.
این تهیه‌کننده درباره افزایش قیمت بلیت سینماها در سال آینده به ایلنا گفت: برای بررسی این موضوع که قیمت بلیت سینما تا چه حد باید افزایش داشته باشد یا اصلا نیازی به افزایش قیمت هست یا نه باید مسائل بسیاری را درنظر گرفت، اما به‌طور کلی باید بگویم که قیمت بلیت در سینمای ایران از همان ابتدا افزایش منطقی نداشته است.
علیخانی همچنین گفت: اگر بخواهیم نگاهی سطحی و مقطعی داشته باشیم باید بدون درنظر گرفتن مسائلی که باعث شده سینما در این شرایط رکود قرار بگیرد با افزایش قیمت بلیت مخالفت کنیم، اما باید بدانیم که ماجرا پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. سینماگران تنها قشری هستند که با قیمت روز اثرشان را تولید می‌کنند و بسیار کمتر از میزان قیمتی که نسبت به تورم منطقی است، محصولشان را می‌فروشند.‌برای مثال زمانی بلیت سینما در سینمای لاله‌زار 3تومان بود و در سینمای آزادی 4تومان و در همان منطقه شما با همان قیمت یا نهایتاً کمی بیشتر از بلیت سینما می‌توانستید یک چلوکباب برگ به‌عنوان ناهار میل کنید.
من مثال دقیق زدم و اسناد این قیمت‌ها را دارم و می‌توانم منتشر کنم؛ الان قیمت بلیت سینما در لاله‌زار و همان سینما آزادی اگر 45هزار تومان باشد، همان رستوران همان غذا را 250 تا 400هزار تومان می‌فروشد؛ بنابراین اگر قرار بود از همان ابتدا براساس تورمی که در کشور ما وجود دارد، قیمت بلیت سینما را افزایش دهیم امروز بلیت سینما باید 300هزار تومان می‌شد.‌‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید