• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187183
+
-

ارادت ایرانیان به اهل‌بیت-ع- در «عزیزم حسین 2»

ارادت ایرانیان به اهل‌بیت-ع- در «عزیزم حسین 2»

سرود مقوله‌ای است که سال‌ها مغفول مانده؛ با اینکه صداوسیمای ایران در دهه 60میزبان سرودهای گوناگون و جذابی بود و بخشی از حیات تاریخی روزهای پیروزی انقلاب و سال‌های دفاع‌مقدس مدیون و مرهون سرودهای حماسی بود و ‌اغلب کودکان و نوجوانان زیسته در دهه 60 خاطرات خوشی از عضویت در گروه‌های سرود مدرسه و مسجد محله داشتند، اما به علل نامعلومی این‌گونه جذاب موسیقیایی، یکباره کمرنگ شد.
دهه‌های 70 و 80 شمسی با رکود کامل فعالیت‌های گروه‌های سرود همراه بود و دیگر خبری از آن شور و حال جمعی‌خوانی نوجوانان نبود؛ گویی صداوسیما به‌عنوان غالب‎‌ترین رسانه دیداری ایران در آن سال‌ها، مقهور و مجذوب گونه‌های جدید مثل خوانندگی پاپ شد و فراموش کرد که چه گنج گرانبهایی را در سال‌های قبل میزبانی می‌کرده است.
دهه 90هم اما با همین حال و هوای دوری از سرود آغاز شد، ولی در سال‌های پایانی این دهه ورق برگشت. تذکر رهبر معظم انقلاب نسبت به جدی گرفتن بحث «سرود» و تأثیرات فراوان تربیتی آن برای کودکان و نوجوانان، جان تازه‌ای به رگ‌های نیمه‌جان سرود ایرانی بخشید و ورق برگشت؛ آنچنان که بزرگ‌ترین اجتماعات ایران در سال‌های 1400و 1401حول‌محور 2 سرود انجام شد؛ «سلام فرمانده» و «هدیه اسباب‌بازی».
درحالی‌که سرود سلام فرمانده چندین مرتبه مورد تأکید و اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، نسخه دوم آن نیز روز جمعه رونمایی شد و توجهات را به‌خود جلب کرد؛ این در حالی بود که «عزیزم حسین2» نیز چند روز پیش از آن و همزمان با میلاد امام حسین(ع) رونمایی شده بود. به لطف همین سرود و البته سرود «ذکر جهانی» هم بود که مدارس در روزهای ‌ماه شعبان روزهای شادی را سپری و محتوایی متناسب با سن کودکان را پخش کردند.
نسخه شماره یک «عزیزم حسین» با صدای عبدالرضا هلالی سال گذشته منتشر شد و با کلیدواژه «مداد رنگی» مورد اقبال دانش‌آموزان کودک‌ و نوجوان‌ قرار گرفت. شاهد مثال این استقبال هم همخوانی مکرر آن در اجتماع 100هزار نفری سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی بود.
این ورود جالب توجه عبدالرضا هلالی و توجه ویژه او به قشر کودک و نوجوان در سرود هدیه «اسباب بازی» هم تکرار شد؛ تا جایی که همین سرود به نوعی بانی اصلی تجمع بزرگ «مهمانی
10 کیلومتری» در عید غدیر 1401شد و تصاویر بسیار زیبایی از همخوانی او با نوجوانان در روز عید غدیر ثبت کرد.
«عزیزم حسین 2» این بار در ایام شادی اهل‌بیت(ع) در آغاز ‌ماه شعبان رونمایی شده و فضایی جذاب از جمع‌خوانی کودکان و نوجوانان در حیاط یک مسجد قدیمی را نشان می‌دهد. این سرود با تصاویری که در نماهنگ اصلی آن ارائه شده به نوعی ارادت ایرانیان به اهل‌بیت(ع) را به قدمت یک تاریخ نشان می‌دهد؛ از زمانی به قدمت یک مسجد تاریخی و در امتداد نسلی که آینده‌های روشنی برای خود متصور است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید