• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186817
+
-

نکته بازی/ کمی از خودت تعریف کن!

این هفته 2نامزد هدایت تیم ملی، موفق به کسب پیروزی در لیگ‌برتر شدند و تا حدودی به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سروسامان دادند. امیر قلعه‌نویی با گل‌گهر توانست از سد پیکان بگذرد و البته مهدی تارتار هم با ذوب‌آهن بر مس کرمان غلبه کرد. نکته جالب اما به اظهارات تارتار پس از این برد مربوط می‌شود؛ جایی که او گفت: «قطعا گزینه تیم ملی بودم که انصراف دادم. این مسئله برای امسال نیست و در 15-14سال گذشته از باثبات‌ترین مربیان لیگ برتر بوده‌ام.» گفتنی است ذوب‌آهن بعد از 8بازی موفق به پیروزی مقابل یکی از تیم‌های فانوس به‌دست لیگ برتر شد که همین هم با گل به‌خودی بازیکن حریف رقم خورد. بد نبود کمی بیشتر از خودت تعریف می‌کردی برادر!

حالا زیاد عجله نکن
قرار بود شیخ دیاباته این فصل عصای دست پرسپولیسی‌ها باشد، اما مصدومیت‌های پیاپی این بازیکن کار را سخت کرده است. شیخ که کفه غیبت‌های او از کفه حضورهایش سنگین‌تر شده، پیش از دیدار حذفی با سپاهان دوباره آسیب دید تا پرسپولیسی‌ها نگران سرنوشت تیم‌شان باشند. با این حال قرمزها در آن بازی موفق شدند 4گل به تیم حریف بزنند. پس از آن در دیدار با نفت مسجدسلیمان هم شاهد به ثمر رسیدن 3گل دیگر از سوی سرخپوشان بودیم. به این ترتیب پرسپولیس طی 2بازی غیبت دیاباته، 7گل زده که یک واکنش استثنایی به مصدومیت مهاجم مالیایی به شمار می‌رود. بنابراین بهتر است شیخ فعلا زیاد عجله نکند و سر فرصت مداوا شود. هرچند همین حالا گفته شده او دست‌کم تا پایان سال آماده بازی نخواهد بود.

واقعا چطور ممکن است؟
بازی دیروز نساجی و استقلال در حالی برگزار شد که از همان ابتدا یک نکته حسابی توی ذوق می‌زد؛ کیفیت بسیار پایین زمین چمن قائمشهر. البته که چمن خراب در فوتبال ایران اتفاق تازه‌ای نیست و در بسیاری از شهرها و ورزشگاه‌های کشور با این معضل مواجه هستیم. با این حال چیزی که جای شگفتی دارد، وقوع این اتفاق در شمال کشور است. داریم در مورد سرسبزترین نقطه ایران حرف می‌زنیم؛ جایی که در شرایط عادی روی آسفالت هم چمن سبز می‌شود. در چنین شرایطی واقعا روشن نیست آقایان چه می‌کنند که اغلب چمن‌های شمال کشور خراب و نامرغوب است. آقا لازم نیست شما کار خاصی انجام بدهید؛ یک مدت چمن را به حال خودش رها کنید ببینیم چه می‌شود. واقعا بعید است از این خراب‌تر شود!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید