• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186808
+
-

در راه فینال

سالن والیبال آزادی از امروز میزبان مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال است جایی که فینالیست‌ها معرفی می‌شوند

در راه فینال

لیگ برتر والیبال به نیمه‌نهایی رسیده و امروز 2بازی اول از این مرحله برگزار می‌شود. بازی سخت را شهداب‌ یزد و پاس گرگان برگزار می‌کنند و بازی‌ سخت‌تر را پیکان و لبنیات هراز. هرازی‌ها با سرمربیگری بهروز عطایی کار راحت‌تری برای صعود داشتند. آنها که سال پیش در یک‌چهارم نهایی به فولاد سیرجان باختند و حذف شدند، امسال در همین مرحله دوباره با این تیم روبه‌رو شدند اما جای برنده و بازنده عوض شد. هراز با داشتن سرمربی تیم ملی، قوی‌تر از سال قبل بسته شد و حتی تا آخرین بازی دور رفت بدون باخت بود. اما سیرجانی‌ها تیم ضعیف‌تری داشتند. هراز در 2بازی فولاد را حذف و صعود کرد. تیم پیمان اکبری با نیان‌الکترونیک خراسان بازی کرد. بازی اول را پیکان برد، بازی دوم را نیان و بازی سوم را پیکان. 2تیم امروز در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که سابقه شکست دادن یکدیگر را دارند. هراز دور رفت در آمل پیکان را در 3ست شکست داد و در تهران در بازی 5سته بازنده بود. پیکان یک بازی بیشتر از هراز انجام داده و در جدول مقدماتی هم 2برد از هراز کمتر داشته. با این حساب شاید بتوان برای آملی‌ها شانس برد بیشتری قائل شد اما 2تیم انگیزه‌های متفاوتی برای پیروزی دارند. پیکانی‌ها از فصل پیش به روزهای اوج برگشته‌اند و بعد از دومی در لیگ، در جام باشگاه‌های آسیا به قهرمانی رسیدند. آنها در تلاشند تا به فینال برسند و شکست سال پیش در این مرحله را جبران کنند. برای عطایی به‌عنوان سرمربی تیم ملی سنگین است که در این مرحله حذف شود و تیم باشگاهی‌اش را نتواند به فینال ببرد. البته تیمداری سرمربی تیم ملی در لیگ تا همین مرحله هم با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بوده است. بعضی‌ها مدعی‌اند که سازمان لیگ، در چینش داوری به هراز کمک می‌کند و بعضی‌‌ها هم فدراسیون را کمک‌ حال این تیم می‌دانند. برای نمونه سر موضوع مثبت شدن تست دوپینگ امیرحسین توخته خیلی‌ها شاکی‌اند. هراز در حالی با این بازیکن ملی‌پوش در هفته‌های آخر لیگ بازی کرد که به‌گفته خود توخته از 2ماه پیش تست دوپینگ او مثبت شده بود. تیم‌هایی که در مقابل هراز امتیاز از دست دادند، می‌گویند فدراسیون با مخفی نگه داشتن این موضوع به نفع عطایی و تیمش کار کرد. هر چند در مورد دوپینگ توخته و اینکه او چه چیزی مصرف کرده شایعه زیاد است. مهم‌تر اینکه بعد از رسانه‌ای شدن تست دوپینگ توخته فدراسیون شاکی شد که چرا در خبرها مستقیم به اسم این بازیکن ملی‌پوش اشاره شده است.

  اگر سربازها اجازه بدهند
دیگر بازی این مرحله را شهداب یزد و پاس گرگان برگزار می‌کنند. شهداب قهرمان فصل پیش است اما با سرمربیگری محمدرضا تندروان. تندروان که 2فصل پیش فولاد سیرجان را به قهرمانی رسانده بود، با بیشتر بازیکنانش به ارومیه رفت ولی آنجا موفق نبود اما این فصل در یزد نتایج خوبی گرفت و حالا یکی از شانس‌های قهرمانی است البته اگر سربازها اجازه بدهند. شهداب برای رسیدن به فینال تیم هم‌استانی‌‌اش ایفاسرام اردکان را حذف کرد، اردکانی که سرمربی فصل پیش شهداب علیرضا طلوع‌کیان را روی نیمکتش داشت. برای شهدابی‌ها تکرار قهرمانی فصل پیش مهم است اما برای یک نفر این قهرمانی اهمیت ویژه‌تری دارد. امیر غفور انگیزه‌های زیادی دارد. او تا به حال با هیچ تیم باشگاهی در لیگ ایران به قهرمانی نرسیده است. سال پیش امیدوار بود با سپاهان این اتفاق بیفتد اما این تیم در نیمه‌نهایی حذف شد. از همه مهم‌تر اینکه غفور سال پیش از تیم ملی کنار گذاشته شد و او که این فصل یکی از بهترین‌ها بود، دنبال فرصت است تا توانایی‌هایش را بیشتر نمایان کند. اما پاس گرگان؛ کمتر کسی تصور می‌کرد تیم نظامی لیگ که بازیکنانش نه برای پول که البته پولی درکار نیست‌ و برای گذراندن دوران سربازی به این تیم می‌روند، بتواند تا این مرحله پیش بیاید. پاس بیشتر موفقیت‌هایش را مدیون امین اسماعیل‌نژاد است. امین که سال پیش در قهرمانی شهداب بیشترین نقش را داشت، این فصل از زمانی که متقاعد شد چاره‌ای جز بازی برای پاس ندارد، روزهای خوشی را برای این تیم گرگانی رقم زد. در بیشتر بازی‌های پاس، امین بود که بیشترین امتیاز را گرفت. پاس برای رسیدن به این مرحله هورسان رامسر را حذف کرد و در یکی از ست‌ها به لطف امین، هورسان توانست فقط 9امتیاز بگیرد. باید دید او تیمش را برنده میدان می‌کند یا غفور.
بازی‌های این مرحله هم 2از 3است. امروز و جمعه اگر فینالیست‌ها مشخص نشوند، کار به بازی سوم کشیده می‌شود. مثل مرحله قبل، همه بازی‌های این مرحله هم در تهران و سالن والیبال ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

  چهارشنبه 10اسفند
شهداب یزد.................................پاس گرگان، ساعت 15
لبنیات هراز آمل..........................پیکان تهران، ساعت 18
  جمعه 12اسفند
پیکان تهران..................................لبنیات هراز آمل، ساعت 15
پاس گرگان...................................شهداب یزد، ساعت 18


 

این خبر را به اشتراک بگذارید