• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186778
+
-

هزینه مقاومت را به شیرینی می‌پذیریم

رئیس سازمان صداوسیما در نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت مطرح کرد

رسانه
هزینه مقاومت را به شیرینی می‌پذیریم

نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» دیروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور خانواده شهدای رسانه از ایران، عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان و چهره‌هایی همچون فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان صداوسیما و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

فرهنگ ایثار و شهادت، شاخصه جهاد
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بخشی از سخنان خود در این یادواره گفت: همه رسانه‌ها لازم است بر گسترش محتوای غنی فرهنگ ایثار و شهادت تأکید ویژه‌ای داشته باشند و با استفاده از کارشناسان و با برنامه‌ریزی صحیح و جامع همراه با پشتیبانی سایر دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های مرتبط با نشر فرهنگ ایثار و شهادت، با نگاهی فراملی اقدام کنند چرا که نسل کنونی و فردای جوامع، نیازمند آشنایی با شهدا، ایثارگران، فرهنگ ایثار و شهادت جهت الگوگیری در زندگی فردی و اجتماعی هستند. فرهنگ ایثار و شهادت یکی از شاخصه‌های اصلی جهاد و مبارزه حق علیه باطل است و تاریخ ایثار و شهادت به صدر اسلام و دوره حیات پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) برمی‌گردد.
همچنین وی تصریح کرد: اگر بپذیریم که فرهنگ، آن چیزی است که زندگی و ارزش‌های انسانی را به‌وجود می‌آورد و با لحاظ کردن دیدگاه مکتبی و اعتقادی‌مان آن را مجموعه‌ای از نظام ارزشی اسلام در همه جوانب فردی و جمعی بدانیم، آنگاه بهتر می‌توان به اهمیت و ارزش شهادت به‌عنوان یک فرهنگ تأثیرگذار و اصیل و نقشی که در اصلاح امور جامعه دارد، پی برد.

محصولات رسانه‌ای، شهیدساز است
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه مقاومت گفت: وقتی شهدا در فضای رسانه بروز می‌یابند یک ارزش مضاعف شکل می‌گیرد. ویژگی‌های ارزشمند شهدا بسیار است و با سلاح دوربین خود ارزش‌ها را به عالم معرفی کردند. ما در کربلا بالاترین ارزش‌های بشری را داشتیم. اگر انتقال این حماسه‌ها توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) اتفاق نمی‌افتاد، ارزش‌های بزرگ نهفته می‌ماند. بنابراین شهدای رسانه ادامه‌دهنده راه این بزرگان هستند. آنها در برابر صهیونیست جهانی، این ارزش‌ها را عملیاتی کردند. ما و شما در عصری زندگی می‌کنیم که واژه مقاومت جزو برجسته‌ترین واژه‌ها در مجامع اسلامی و غیراسلامی محسوب می‌شود. شهدای عرصه مقاومت و رسانه‌هایی که همراه آنها بودند درست توانستند جلوه‌های زیبای مقاومت را منعکس کنند که تمام جهان در مقابل مقاومت سر تسلیم فرود می‌آورد.
فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: در این جنگ ترکیبی اخیر، رسانه جزو اصلی‌ترین سلاح‌ها بود، اما امروز جبهه مقاومت و رسانه مقاومت با وجود همه محدودیت‌هایی که داشته، با تلاش هر روزه، ظرفیت خود را افزایش داده است، البته که باید این مسیر استمرار داشته باشد. امروزه رسانه توانسته است خوب ایستادگی کردن بر سر ارزش‌ها را به جامعه نشان بدهد. شما خانواده شهدا بدانید که پرچم شهدای رسانه برافراشته‌ است. محصولات رسانه‌ای که شهدای شما تولید کرده‌اند در سراسر جهان شهیدساز است و ارزش‌های انسان‌های عالی‌مقام را نهادینه می‌کند.

هزینه‌ها منجر به انتفاع خواهد شد
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما که در نخستین «یادواره شهدای رسانه مقاومت» در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما سخن می‌گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم نادر طالب‌زاده گفت: در جنگ سخت، دشمن به‌دنبال نابود کردن خطوط مقدم و بمباران مواضع ما و عقب‌نشینی ما از موضعی به موضع دیگر است. در جنگ نرم، دشمن از نظر فیزیکی دنبال این کارها نیست بلکه به‌دنبال تحریف واقعیت و گمراه کردن است. شهدای رسانه مقاومت در 2جبهه سخت و نرم جنگیدند. آنها در عرصه جهاد تبیین برای مقابله با توطئه‌های نرم جان خود را فدا کردند.
جبلی با اشاره به گمراه‌شدگان از مسیر واقعیت گفت: آنها قربانیان جنگ نرم هستند. در ماه‌های اخیر که ۴۴سال در برابر تمام توطئه‌ها ایستادگی کرده بودیم نوع جدیدی از جنگ ترکیبی را تجربه کردیم. آنها برای به زانو درآوردن کشورمان در عرصه اقتصادی و فکری تمام توان خود را به میدان آوردند. ما هزینه مقاومت را به شیرینی می‌پذیریم. اتفاقا ایستادگی در راه مقاومت هزینه‌اش هم سرمایه‌گذاری است.
تصاویر ۲۲ بهمن را دیدید. این جمعیت
چند ده میلیونی که پس از گذشت ۴۴سال با افتخار وفادار است، دستاورد مقاومت است، هزینه مقاومت نیست. درست است که هزینه‌هایی باید بپردازیم، اما این هزینه‌ها منجر به انتفاع خواهد شد و محور مقاومت روزبه‌روز تعیین کننده‌تر، منسجم‌تر و متحدتر خواهد شد. این، آورده‌ای برای همه است.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید