• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186776
+
-

هشدار شمقدری درباره سریال «حضرت‌موسی ع»

رخداد
هشدار شمقدری درباره سریال «حضرت‌موسی ع»

همزمان با هفتمین سالگرد درگذشت هنرمند انقلابی، فرج‌الله سلحشور، جمعی از هنرمندان با حضور بر سرمزار وی واقع در امامزادگان سیدجعفر و حمیده خاتون باغ‌فیض، یاد و خاطره این هنرمند قرآنی را گرامی داشتند.
در این برنامه چهره‌هایی نظیر جواد شمقدری، حسین طلابیگی، سیداحمد میرعلایی، قربان محمدپور، احمد فراهانی، مهدی عظیمی، عطاءالله سلمانیان، علی غفاری، محمود گبرلو، اکبر حر، روح‌الله شمقدری و... به همراه خانواده مرحوم فرج‌الله سلحشور حضور به‌هم رساندند. محمود گبرلو در این مراسم با بیان اینکه سلحشور از پیشکسوتان فعالیت هنری ارزشی در قبل و بعد از انقلاب بوده است، عنوان کرد: سلحشور از افرادی بود که پیام امام را مبنی بر اینکه ما با سینما مخالف نیستیم، بلکه با فحشا مخالفیم به‌خوبی پیگیری کرد. جواد شمقدری، رئیس پیشین سازمان سینمایی و کارگردان سینما نیز ‌‌ با بیان اینکه زنده‌یاد سلحشور در طول دوران کاری‌اش با بی‌مهری‌های زیادی روبه‌رو بود،‌گفت: یادم می‌آید یک سال در جشنواره‌ای من داور بودم و زنده‌یاد سلحشور فیلمی را ارائه کرده بود و بقیه داوران به جز بنده او را مسخره می‌کردند و نمی‌خواستند فیلمش را ببینند و درواقع قصد داشتند ندیده فیلم را بزنند، اما من مانع از این اتفاق شدم.
وی تأکید کرد: اخیراً شنیده‌ام به فضل الهی قرار است سریال «حضرت موسی(ع)» آغاز شود؛ البته همواره مسئولان و مدیران در رابطه با چنین تولیداتی کوتاهی می‌کنند و این بلیه‌ای است که از اول انقلاب به‌شدت آن را شاهد بوده ایم و این جمع حاضر همه چوب عدم‌حمایت مسئولان را خورده‌اند. اما همه ما که امروز در هفتمین سالگرد رحلت این مرد بزرگ اینجا جمع شده‌ایم،‌ می‌دانیم روح ایشان ناظر جمع ماست و به او می‌گوییم تلاش می‌کنیم تا مسیرش را ادامه دهیم و به‌رغم کارشکنی‌ها و عدم‌حمایت‌هایی که وجود دارد، نمی‌گذاریم مسیر او بی‌تحرک باقی بماند.
شمقدری در بخش پایانی اظهارات خود گفت: من امیدوارم سریال «حضرت موسی(ع)» به همان مدلی که ایشان دنبالش بود، ساخته شود. همه ما می‌دانیم اهمیت زندگی حضرت موسی(ع) درست جایی است که می‌خواهد حکومت تشکیل دهد و قوم بنی‌اسرائیل با او مقابله می‌کنند.  کلیدی‌ترین و استراتژیک‌ترین زمان در زندگی حضرت همین جاست و نباید اینطور باشد که خدایی ناکرده بخش اول سریال ساخته شود و بعداً دیگر این بخش‌های مهم و کلیدی به تولید نرسد. این زنگ خطری است که صدای آن شنیده می‌شود و مسئولان باید تدبیر ویژه‌ای برای این اتفاق داشته باشند و مانع از عدم‌تولید این بخش استراتژیک شوند. قطعاً ارزش معنوی این سریال برای مرحوم سلحشور محفوظ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید