• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 8 اسفند 1401
کد مطلب : 186652
+
-

با مردم/چرا برای تجدید کارت بازرگانی مبالغ کلان می‌گیرند

اتاق بازرگانی برای تجدید کارت بازرگانی اعضای خود همه ساله مبالغ کلانی را از آنها اخذ می‌کند، بجاست که این اتاق قبل از هر حمایتی برای کمک به اعضای خود یعنی تولیدکنندگان و بازرگانان این مبالغ را تعدیل و از فشار مضاعف به آنها جلوگیری کند.
مجتبی میربلوک از تهران

پایانه چمران کرج نیازمند تاکسی، حصارکشی و نظارت است
پایانه چمران واقع در محله دانشکده کشاورزی کرج و در بلوار چمران، خیابان کاظم درانتهای بلوار شورا در نزدیکی پارک چمران از اصلی‌ترین نقاط تردد مسافران از کرج به مقاصد انقلاب، ونک، آذری، ‌تجریش و... است که از چند دهه قبل در همین نقطه دایر بوده است. این پایانه با وجود قدمت زیاد از کمترین امکانات برخوردار است ازجمله اینکه فضای محصوری ندارد که مسافران در سرما و گرما در امان باشند و چون در منطقه مرتفعی نسبت به پارک چمران واقع شده گرما و سرما در آن بیشتر احساس می‌شود. از سوی دیگر تعداد تاکسی‌های این پایانه کافی نیست و اغلب روزها مسافران دقایق و ساعات طولانی منتظر می‌مانند به‌خصوص اگر برف و بارانی باشد. افزایش تعداد تاکسی‌های خطی، محصورکردن فضای اطراف ایستگاه، مسقف‌کردن کامل و نظارت بر سرویس بهداشتی که در نزدیکی این پایانه قرار دارد و بسیار نامناسب و کثیف است، از خواسته‌های مسافران هر روزه این مسیر است.
مطلبی از کرج

افزایش 25درصدی حقوق بازنشستگان چه شد؟
سازمان تامین اجتماعی چه زمانی می‌خواهد 25درصد از افزایش حقوق معوقه بازنشستگان خودش را بدهد افزایشی که قرار بود ابتدای سال اعمال شود به چه درد انتهای سال می‌خورد که تورم و گرانی سرسام‌آور شده است بازنشسته با این شرایط حتی با افزایش 100درصدی حقوق هم به گرد تورم نمی‌رسد.
محمودی از کرج

پیامک

مدارس صدرا در استان مرکزی نیازمند یاری مسئولان هستند
مدارس معارف اسلامی صدرا در استان مرکزی با امکانات بسیار کمی مواجه است. اغلب ساختمان‌های این مدارس قدیمی و نیازمند بازسازی هستند. از مسئولان تبلیغات اسلامی خواستار بازسازی مدارس یا مرمت بنای فعلی مدارس هستیم.
نوری از اراک

تردد در افسریه نیازمند مدیریت است
تراکم جمعیت در منطقه افسریه تهران بسیار زیاد و به تبع آن ترافیک خودروها به‌شدت سنگین است. دسترسی به 2 ایستگاه متروی پارک بسیج و ورزشگاه تختی در نزدیکی افسریه برای اهالی دشوار است و خود همین موضوع به علاوه وجود دستفروش‌ها، میوه‌فروش‌ها و تعمیرگاه‌های متعدد در جای جای این منطقه، مجموعاً تردد پیاده یا سواره را سخت و طاقت‌فرسا کرده‌اند. از شورای شهر و شهردار محترم و سایر مسئولان مرتبط استدعا می‌شود به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ترددها روان شود؛ حالا می‌تواند در قالب ایجاد ایستگاه متروی جدید، قراردادن تاکسی، ایجاد روگذر و زیرگذر و امثالهم باشد.
عباسی از تهران

برخورد با پزشکان بدون کارتخوان چه شد
مگر قرار نبود با پزشکانی که کارتخوان ندارند و از مالیات فرار می‌کنند، برخورد شود؟ چرا این اقدام صورت نمی‌گیرد ؟ یک فیزیوتراپی واقع در شهریار درحالی‌که حداقل ساعتی 10نفر بیمارنفر را می‌پذیرد یک دستگاه کارتخوان ندارد تا مردم اسیر تهیه پول نقد نشوند. وقتی هم اعتراض می‌کنیم خیلی شفاف اعلام کردند که برای نپرداختن مالیات این کار را می‌کنیم. در این مرکز بیمار را مجبور به کارت به کارت وجوه می‌کنند که در هر نقل و انتقال پول هم هزار تومان از حساب بیمار علاوه بررقم اعلامی آنها بابت هزینه جابه‌جایی پول کسر می‌شود.
هاشم اقدامی از شهریار

پیام
چرا برخی بانک‌ها جلوی پرداخت وام را گرفته‌اند؟

چند‌ماه پیش یک بانک اعلام کرد که به متقاضیان واجد‌شرایط وام تعلق خواهد گرفت. به شعبه تهرانسر که نزدیک محل سکونتم هست مراجعه کردم و با ارائه تمامی مدارک ازجمله سفته، نامه کسر از حقوق و معرفی ضامن، پرونده دریافت وام را تکمیل کردم. قرار بود که 2‌ماه پیش این وام را دریافت کنم که متأسفانه مسئولان این بانک پرداخت آن را ممنوع کردند.
در واقع پرداخت این وام مربوط به آن بانک نبود بلکه سایر بانک‌ها هم آن را پرداخت می‌کردند. به همین علت به بانک مرکزی و سایر بانک‌ها مراجعه کردم و فهمیدم که بقیه بانک‌ها وام مذکور  را پرداخت کرده‌اند و تنها این بانک از پرداخت این وام امتناع می‌کند. دلیل این کار چیست؟ این که از طرف بانک مرکزی گرفته و به بانک‌ها ابلاغ می‌شود برای همه یکسان نیست؟ افرادی که تقاضای وام می‌کنند به این پول احتیاج دارند و برای منظور و موعد مشخصی به آن نیاز دارند. از مسئولان بانکی درخواست داریم تا حداقل به افرادی که پرونده‌شان تکمیل شده است وام را پرداخت کنند.
شهروندی از تهران

حمایت از دانش‌بنیان‌ها راه نجات از بیکاری و افزایش تولید است
گسترش شرکت‌ها و سازمان‌های دانش‌بنیان و فناوری و تشکیل شرکت‌ها و کارخانجات منشعب از آنها به‌خودی خود از خیل بیکاران خواهد کاست. این مهم به نفع همگان و جامعه است و مسئولان از دانش‌بنیان‌ها بیشتر حمایت کنند.
صلاحی از سنندج




 

این خبر را به اشتراک بگذارید