• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186590
+
-

دورهمی بانوان زیرچتر کار نیک

کار خوب
دورهمی بانوان زیرچتر کار نیک

معتقدند برای داشتن شهر، منطقه و محل زندگی بهتر باید دست به‌دست هم دهند و آستین بالا بزنند برای خیررساندن به همنوع و این کار را هم با جدیت و پیگیری دنبال کرده‌اند. تعدادی از بانوان منطقه ۶، خانه‌دار و کارمند و با هر تحصیلاتی، مدتی است با یکدیگر یا به تنهایی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند فراتر از وظیفه‌؛ خودشان آن را مسئولیت شهروندی‌ می‌دانند و می‌نامند. از همه‌جای منطقه هستند؛ یوسف‌آباد، بهجت‌آباد، بلوار کشاورز و... طی سال‌ها به‌دلیل همین دغدغه مشترک یک‌جا جمع شده‌اند و در گروه‌های یک یا چندنفره، حواس‌شان به محیط‌زیست است، هوای امنیت خانواده‌ها را دارند و به سلامت فرزندان‌شان می‌اندیشند.
فاطمه کرمی، یکی از این بانوان است که دغدغه محیط‌زیست او را عضو این گروه کرده است. نیلوفر حسینی، بانوی دیگری است که برای سلامت کودکان دل می‌سوزاند و آن دیگری آتش‌نشانی داوطلب است و اطلاعات ایمنی ساختمان را در اختیار اهالی قرار می‌دهد. کرمی، به تنهایی یا با گروه، هر از گاهی سری به مدارس، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و... می‌زند و به دانش‌آموزان، صاحبان کسب‌وکار و مردم از اهمیت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای می‌گوید یا از آب می‌گوید که در حال تمام‌شدن است؛ «روزی که بخواهیم این کار را با همدیگر انجام دهیم به دیگر دوستان اطلاع می‌دهم و در دسته‌های 3 - 2 نفره به محل می‌رویم و یکی دو ساعت و گاهی بیشتر برای این کار وقت می‌گذاریم.»
کرمی می‌گوید که ۹ سال پیش که وارد این کار شده اطلاعات چندانی نداشت و به‌دلیل علاقه‌ در کلاس‌های ‌سراهای محله و کانون‌های شهرداری شرکت کرده است و الان، به‌گفته خودش، آنقدر می‌داند که بسیاری از مدارس از او و دوستانش دعوت می‌کنند که به میان دانش‌آموزان بروند و برای‌شان از دانسته‌های‌شان بگویند. این گروه در ادامه برنامه‌هایش گاهی به جاهای پرتردد منطقه می‌رود و فیلترهای سیگارهای رهاشده در نهرها، فضای سبز پارک‌ها و کوچه‌های محل را جمع‌آوری می‌کند.
می‌گوید: «هر بار به یکی از پارک‌های منطقه، مثلاً پارک لاله، می‌رویم شاید در عرض یک یا ۲ساعت ۳بطری بزرگ نوشابه خانواده را پر از ته‌سیگار می‌کنیم. وقتی مردم ما را در حال این کار می‌بینند، گاهی تشویق‌مان می‌کنند، گاهی می‌ایستند از ما سؤال‌هایی می‌پرسند و گاهی هم بی‌تفاوت از کنارمان رد می‌شوند.» به‌گفته کرمی و دوستانش، خوبی و خیررساندن به همنوع با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. حتما نباید جیب پرپول داشت. فقط باید راهش را پیدا کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید