• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186589
+
-

تدریس استادان مطرح دانشگاهی در مسجدجامع مسعودیه

بچه‌های مسجد
تدریس استادان مطرح دانشگاهی در مسجدجامع مسعودیه

مسجدجامع مسعودیه منطقه ۱۵ از همان ابتدای شکل‌گیری کانون برگزاری برنامه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی بوده و حالا هم در محله حرف اول را می‌زند. با اینکه سال‌۱۳۵۸ ساخته شده و نسبت به مساجد قدیمی منطقه جوان‌تر است اما به‌دلیل حضور جوانان فعال و پای کار، پیشکسوت و سرآمد مساجد محله شده است. اینها را سعید نظری‌پور، مسئول فرهنگی این مسجد می‌گوید و ادامه می‌دهد: «یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مسجد مسعودیه که توسط بچه‌های مسجد برای نوجوانان و جوانان از سطح پایه تا یازدهم برگزار می‌شود کلاس‌های کامپیوتر، روباتیک و وبینار و سمینارهای علمی است که در همه آنها از ظرفیت استادان مطرح دانشگاه چمران اهواز و شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌های برتر کشور استفاده می‌شود.»
این سمینارها که به‌گفته مسئول فرهنگی مسجد، دانش‌آموزان دختر و پسر هم استقبال خوبی از آن می‌کنند، در سطح دانشگاهی و کاملاً تخصصی و رایگان برگزار می‌شود و حتی هزینه دانلود سی‌دی‌های علمی برای شرکت‌کنندگان را هم خود این مسجد تقبل کرده تا همه بتوانند از این امکانات استفاده کنند. نظری‌پور می‌گوید: «از بین بچه‌هایی که در این دو سال در کلاس‌های تقویتی مسجد شرکت کرده‌اند، چند نفر در کنکور با رتبه‌های خوبی قبول شدند و یکی از روباتیکی‌ها هم در سطح آموزش و پرورش مقام آورد.»
یکی دیگر از کارهای خوبی که باز هم به همت جوانان فعال این مسجد و برای همه اهالی برگزار می‌شود، برگزاری اردوهای جهادی و کمک‌های مؤمنانه در همه جشن‌ها و اعیاد است. روش کار هم به این صورت است که باز هم بچه‌های این مسجد دست در دست هم به مناطق محروم مثل فرون‌آباد می‌روند و بسته‌های مواد غذایی را بین نیازمندان توزیع می‌کنند. فعالیت‌های خیرخواهان این جوانان به مناطق محروم سیستان و بلوچستان هم رسیده که شامل تهیه جهیزیه و توزیع بسته‌های تحصیلی بین دانش‌آموزان است.
کتابخانه این مسجد هم بزرگ‌ترین کتابخانه بین مساجد این محله است، با نزدیک به ۸هزار جلد کتاب از علمی و تاریخی گرفته تا کمک‌درسی و داستان. صندوق قرض‌الحسنه‌ای مسجدجامع مسعودیه هم هر هفته به ۳ نمازگزار از ۳ تا ۵ میلیون وام می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید