• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 6 اسفند 1401
کد مطلب : 186455
+
-

کروکی‌ها، آنلاین شدند

با عملیاتی شدن طرح کروکی آنلاین، نیروهای پلیس راهور با استفاده از تبلت کروکی را آپلود می‌کنند تا مشکلات مردم سریع‌تر حل شود

فناوری
کروکی‌ها، آنلاین شدند

عماد‌الدین قاسمی‌پناه-روزنامه‌نگار

پروژه کروکی آنلاین در روز میلاد حضرت ولی عصر(عج) پس از چند سال کار آزمایشی افتتاح می‌شود و به مرحله عملیاتی می‌رسد. این پروژه پیش از این در استان قم به‌صورت آزمایشی اجرا شده بود تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود. پروژه کروکی آنلاین با همکاری مشترک بیمه مرکزی ایران و پلیس راهور اجرایی شده و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های موجود را کاهش دهد. همچنین امکان جعل کروکی با این پروژه به‌شدت کاهش می‌یابد. یکی از اتفاقاتی که با اجرا شدن پروژه کروکی آنلاین شاهد خواهیم بود، سرعت فرایند کار است به‌طوری که با اتصال نرم افزار کروکی آنلاین به دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، مراجعه حضوری به این دستگاه‌ها کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد. این نرم افزار به مراجعی چون کلانتری‌ها، واحدهای قضایی، پزشکی قانونی و البته شرکت‌های بیمه متصل می‌شود. به این ترتیب فرایندی که طی چندین روز و گاهی چند هفته با مراجعه حضوری ذینفعان در مراکز مختلف به اتمام می‌رسید، اکنون از طریق راهکاری فناورانه انجام می‌شود.

اجرای کروکی آنلاین
مراسم رونمایی از طرح‌ها و محصولات جدید بیمه‌ای در مرکز نوآوری بیمه مرکزی با حضور وزیر اقتصاد، رئیس بیمه مرکزی و جمعی از مسئولان برگزار شد.
آنچه در این بخش، حائز توجه بود، خبر مجید بهزادپور، رئیس بیمه مرکزی از دستاوردهای موفق1401 بود که بخشی از آن به پروژه کروکی آنلاین اختصاص داشت. بهزادپور با اشاره به طرح‌ها و اتفاقات خوب آینده گفت: «یکی از طرح‌های مشترک پروژه کروکی آنلاین است که به‌طور مشترک با پلیس راهور انجام شده و در نیمه شعبان افتتاح می‌شود.»

نقش پلیس راهور
پیش از این هم، رئیس بیمه مرکزی از انتظار برای دریافت تجهیزات مربوطه سخن گفته بود. پس از مدتی هم اعلام شد که تجهیزات لازم خریداری شده و تشریفات قانونی ورود آنها در یکی از گمرک‌ها انجام شد. حالا به‌نظر می‌رسد که مشکلات برطرف شده است و پلیس به‌زودی اجرای کار را به‌عهده می‌گیرد.بهزاد‌پور با بیان اینکه طرح کروکی آنلاین، با همکاری پلیس راهنمایی ورانندگی انجام می‌شود، گفت: «بخش اصلی اجرایی کار با پلیس است، اما بیمه مرکزی در زمینه تأمین تجهیزات و طراحی نرم‌افزاری کمک کرده است.» یک کارشناس پلیس راهور در گفت‌وگو با همشهری به تبلت‌هایی که در طرح آزمایشی در اختیار کارشناسان استان قم قرار گرفت، اشاره می‌کند و می‌گوید: «سیستم کروکی آنلاین با استفاده از تبلت و داده‌های ایجاد شده براساس طرح تصادف که بخش عمده آن در تبلت‌ها وجود دارد و همچنین وارد کردن داده‌های لازم از سوی کارشناس پلیس راهور، کروکی آنلاین را ترسیم می‌کند.»
 به‌گفته او، «پس از تکمیل کروکی از سوی کارشناس، این کروکی برای مراجع مربوطه مانند بیمه و قوه قضاییه ارسال می‌شود و سپس یک کد پیگیری صادر می‌شود که مقصر و زیان دیده می‌توانند با استفاده از آن، به شرکت‌های بیمه یا درصورت لزوم به قوه قضاییه مراجعه و کارهای لازم را پیگیری کنند.»

آماده شدن برای ارزیابی آنلاین خسارت
یکی از اتفاقاتی که باعث تلف شدن زمان مردم می‌شود، موضوع کارشناسی و ارزیابی خسارات تصادف‌هاست. حالا یک شرکت دانش‌بنیان از اپلیکیشنی در مراسم رونمایی از طرح‌ها و محصولات جدید بیمه‌ای در مرکز نوآوری بیمه مرکزی رونمایی کرده که می‌تواند مورد استفاده بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای قرار بگیرد.
 آنطور که اعلام شده این اپلیکیشن ظرفیت‌ها و امکانات متفاوتی دارد و فرایند ارزیابی خسارت را سرعت می‌بخشد. همچنین این اپلیکیشن دارای یک رابط کاربری آسان است. همچنین هدف دیگر این اپلیکیشن از بین بردن مشکلات بیمه‌شوندگان و زدودن دیدگاه‌های منفی نسبت به فرایند ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه‌های خودرو است و از طرف دیگر بهره‌مندی از هوش مصنوعی در این اپلیکیشن فرایند ارزیابی خسارات را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن دیگر نیازی به حضور فیزیکی در شعب شرکت‌های بیمه‌گر برای اعلام و دریافت خسارات نیست. درواقع، با فشردن دکمه «تصادف کردم» همه‌‌چیز برعهده کارشناسانی است که در سراسر شهر حضور دارند.  کارشناسان ارزیاب پس از اعلام تصادف از طریق اپلیکیشن با کاربر تماس خواهند گرفت و فرایند کارشناسی آغاز خواهد شد.
همچنین همه مدارک مورد نیاز، در همین اپلیکیشن بارگذاری می‌شود و مردم از حضور فیزیکی در شرکت‌های بیمه بی‌نیاز می‌شوند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید