• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 اسفند 1401
کد مطلب : 186350
+
-

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد:

شیوه فروش ارز به دانشجویان

گفت‌وگو
شیوه فروش ارز به دانشجویان

مسعود توکلی، مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با همشهری به پرسش‌ها پاسخ داد و اعلام کرد: دانشجویان لازم نیست که به‌صورت حضوری یا غیرحضوری به این مرکز برای دریافت ارز دانشجویی مراجعه کنند و فرایند ثبت‌نام آنها در قالب 2سامانه جداگانه تعریف شده است. او می‌گوید: تلاش می‌کنیم ظرف 3تا 4روز تمامی نیازهای تأیید شده ارزی را پاسخ و ارز را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. این گفت‌وگو را بخوانید:

فرایند ثبت‌نام در مرکز مبادلات ارزی چگونه است؟
متقاضی دریافت ارز خدماتی در سرفصل‌های مصوب باید به یکی از کارگزاران این مرکز مراجعه کند و مدارک خود را تحویل دهد و پس از کنترل مدارک توسط کارشناس مربوطه اگر مطابق با شرایط تعیین شده باشد، درخواست را به مرکز مبادله می‌فرستد و تحویل کارشناس دستگاه مربوطه می‌دهد و نماینده مقیم دستگاه مربوطه در مرکز به‌صورت ماهوی این مدارک را بررسی می‌کند که درصورت تأیید یک کد برای متقاضی ارسال می‌شود تا متقاضی با آن کد به کارگزاری که خودش تعیین کرده مراجعه کند و ارز خود را دریافت کند. در شروع کار، فقط شعب منتخب بانک ملی به‌عنوان کارگزار خدمات می‌دهند.
به چه افرادی ارز خدماتی داده می‌شود و آیا به افراد خاصی ارز تخصیص می‌یابد؟
تمامی ذی‌نفعان سرفصل ارز خدماتی چه اشخاص حقیقی باشند و چه حقوقی می‌توانند برای ثبت تقاضا به کارگزار مراجعه کنند و هیچ تفاوتی وجود ندارد و متقاضیان اگر مدارک مثبته را ارائه کنند و به تأیید دستگاه مربوطه برسد و به راستی‌آزمایی مدارک پاسخ مثبت بدهد، بلافاصله نماینده همان دستگاه در سامانه مرکز مبادله ارزی آنها را تأیید می‌کند و کد رهگیری برای دریافت ارز از کارگزار به متقاضی ارسال خواهد شد.
دریافت ارز دانشجویی چگونه خواهد بود؟
سیاست ابلاغ شده برای پوشش ارز خدماتی به‌گونه‌ای تدوین شده که در آن تمامی نیازهای واقعی ارزی مردم لحاظ شده باشد که شامل بیش از 60سرفصل خواهد بود و فرایند تخصیص ارز دانشجویی به‌صورت مبسوط در دستور‌العمل‌ها مشخص شده و سامانه سجاد برای دانشجویان مشمول مقررات وزارت علوم و سامانه موحد برای دانشجویان وزارت بهداشت در اختیار دانشجویان قرار دارد. آنها باید به این سامانه‌ها مراجعه کنند؛ چراکه با ارتباط بین مرکز مبادله با سازمان دانشجویی این دو وزارتخانه کارها هماهنگ شده و هیچ دانشجویی لازم نیست که به‌صورت حضوری یا غیرحضوری به مرکز مبادله ارزی مراجعه کند.
چقدر زمان برای تخصیص ارز پیش‌بینی شده است؟
براساس پیش‌بینی‌های انجام شده ظرف 3تا 4روز ارز را تخصیص می‌دهیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید