• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 4 اسفند 1401
کد مطلب : 186325
+
-

پیشروی یادگاران مارادونا

ناپولی، صدرنشین سری‌آ در لیگ قهرمانان اروپا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

پیشروی یادگاران مارادونا

ناپولی در اروپا هم آقایی می‌کند. این تیم تا اینجا تنها یک‌شکست در لیگ قهرمانان این فصل داشته و به جز باخت 2 بر صفر مقابل لیورپول در دور برگشت مرحله گروهی، تمام بازی‌هایش را با برد پشت سر گذاشته است. اینتراخت فرانکفورت که فصل پیش قهرمان لیگ اروپا شده بود، حریف پارتنوپی در یک‌هشتم نهایی بود که 2بر صفر بازنده از زمین خارج شد. اسپالتی، سرمربی ناپولی حریف را به ارائه فوتبال ایتالیایی و تدافعی متهم کرد. این نشان می‌دهد او چه ذهنیتی برای تیم ایتالیایی خودش ساخته و چه سبکی برای آن تعیین کرده که در این مقطع 17امتیاز در سری‌آ از اینتر پیش است و در اروپا هم همچنان می‌تازد.
    این نخستین پیروزی خارج از خانه ناپولی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بود. ناپلی‌ها در 3‌نوبت قبلی در زمین حریفان شکست خورده بودند.
    اینتراخت فقط در خانه خودش بلد است گل بزند. هر 3‌بازی این فصل آلمانی‌ها که در آن موفق به گلزنی شده‌اند در خانه بوده و 80درصد گل‌های دریافتی‌شان یعنی 8گل از 10گل خورده در 3‌شکستی رقم خورده که در این فصل نصیب‌شان شده.
    شاگردان اسپالتی در این فصل 22 گل در اروپا به ثمر رسانده‌اند که با رکورد یوونتوس در فصل 17-2016 با همین تعداد گل زده در این رقابت‌ها برابری می‌کند. این در حالی است که هنوز کار ناپولی با این رقابت‌ها به پایان نرسیده و آنها می‌توانند به رکورد یوونتوس (30گل) و اینترمیلان (26گل) برسند.
    اوسیمن با 21تأثیرگذاری روی گل‌ها (18گل زده و 3پاس‌گل) در این فصل در همه رقابت‌ها با رکورد مسی (11گل و 10پاس گل) برابر شد و حالا تنها 2‌گل از نیمار و 9گل از هالند کم دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید