• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 اسفند 1401
کد مطلب : 186324
+
-

مرگ رویایی

امشب در تئاتر رویاها یکی از دو تیم بارسلونا یا منچستریونایتد حذف می‌شوند

مرگ رویایی

بارسلونا در بدترین حالت ممکن به منچستر سفر کرده تا تساوی 2-2 دیدار رفت در مرحله یک‌شانزدهم لیگ اروپا را تلافی کند. بدترین حالت ممکن از این لحاظ که این باشگاه به‌خاطر رسوایی اخیر و افشای رشوه 7‌میلیون یورویی به داوران در قرن جدید مورد خشم باشگاه‌های اسپانیایی و فدراسیون فوتبال قرار گرفته و تنها باشگاهی که هنوز واکنشی به آنها نشان نداده رئال‌مادرید بوده که دلیلش اتحاد این دو باشگاه در پروژه سوپرلیگ است. بازی رفت در نوکمپ 2-2 مساوی تمام شد و بارسا خوش‌شانس بود که نباخت. بارسلونا در این فصل در لالیگا عالی بوده؛ با 7‌گل، کمترین گل خورده طی 22‌بازی در تاریخ لالیگا، با 59‌امتیاز دومین تیمی که بیشترین امتیاز را طی 22‌بازی لالیگا کسب کرده و با 17‌کلین شیت طی 22‌بازی این فصل لالیگا، بهترین آمار تاریخ این رقابت‌ها را به‌خود اختصاص داده است. اما وقتی نام لالیگا در میان نیست، بارسا خوب گل می‌خورد؛ چه بازی جام حذفی مقابل تیم دسته چهارمی گمنام باشد، چه لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا.
    ژاوی برای گل نخوردن مقابل یونایتد از 4‌هافبک استفاده خواهد کرد و با سیستم 3-3-4 تیمش را نمی‌چیند.
   با اینکه پدری، دمبله و گاوی گل‌های مهمی در این فصل زده‌اند و لواندوفسکی مدتی گلی نزده بود، باز هم اتکای بارسا به گلزنی لوا است. بیشترین گل برای بارسلونا در این فصل؛ لواندوفسکی (24)، دمبله (8)، پدری (7)، رافینیا (7)، فاتی (6) و فران تورس (5).
   ژاوی با بارسلونا در این 2‌فصل در رقابت‌های اروپایی در نوکمپ تنها یک‌پیروزی مقابل پلژن داشته و 2‌باخت و 5تساوی ثبت کرده. باتوجه به همین آمار بارسایی‌ها خوشحال هستند که امشب در خانه حریف برای صعود می‌جنگند.
   ستاره این روزهای فوتبال جهان مارکوس رشفورد است که هر دو گل منچستر را در دیدار رفت زد. به عملکرد او پس از جام جهانی2022 نگاه کنید؛ 16‌گل در 17بازی، 13‌گل و 4‌پاس‌گل در 14‌بازی سال 2023 ، 24‌گل و 8‌پاس‌گل در این فصل برابر با بهترین رکورد گلزنی خود در یک فصل، 17‌گل در مسابقات خانگی برابر با بهترین رکورد باشگاه از سال 2011 و 17‌گل وین‌رونی در 7‌مسابقه متوالی خانگی.
   داوید دخه‌آ به رکورد 180‌کلین‌شیت برای منچستریونایتد در تمام مسابقات رسید. پیش از این رکورد، بیشترین کلین‌شیت در تاریخ باشگاه با 180‌کلین‌شیت در اختیار پیتر اشمایکل بود.
   من‌یونایتد تنها یک‌برد از 11بازی اخیر خود مقابل بارسلونا در رقابت‌های اروپایی کسب کرده و 5بار باخته و 5بار مساوی کرده. تنها پیروزی آنها در این رقابت‌ها در آوریل2008در بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بود که با تک‌گل پل اسکولز برنده شدند.
   بارسا پیش از این در رقابت‌های اروپایی 5بار در اولدترافورد به میدان رفته که در 4بازی اول موفق به پیروزی نشده (2‌شکست و 2‌تساوی) و در بازی آخر این تیم را در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال2019 شکست داده است.
   یونایتد در 11بازی اروپایی اخیر خود در اولدترافورد تنها 2‌شکست داشته؛ 6برد و 3تساوی. هر دو شکست مقابل حریفان اسپانیایی بوده؛ باخت یک بر صفر در سال2022 به اتلتیکو‌مادرید و شکست مقابل سوسیداد در همین فصل.
   رشفورد در این فصل در لیگ اروپا به‌طور میانگین هر 76دقیقه یک گل برای منچستر به ثمر رسانده (4گل) که این بهترین میانگین گلزنی برای بازیکنانی است که دست‌کم 300دقیقه در رقابت‌های این فصل به میدان رفته‌اند. نیمی از گل‌های او وارد دروازه بارسلونا شده است.
   کلمنت تورپن فرانسوی بازی برگشت را در اولدترافورد قضاوت خواهد کرد. او همان داوری است که آن دیدار تاریخی شکست برابر آاس‌رم را برای بارسا سوت زد. بارسلونا با قضاوت‌های این داور توانسته از 3‌بازی، 2‌پیروزی کسب کند.

لواندوفسکی از آغار فصل 20-2019 رقابت‌های اروپایی در 32بازی 38گل زده که بیش از هر بازیکن دیگری در همین مقطع است.

بازگشت مسی
جدا از موضوع رسوایی رشوه به داوری، ذهن هواداران بارسا درگیر سوژه دیگری نیز هست؛ اینکه آیا مسی فصل آینده برمی‌گردد یا خیر. لیونل مسی 2‌روز تعطیلاتش را در شهر بارسلونا گذراند و با همبازیان و دوستان سابقش شام خورد. به‌نظر می‌رسد او از تمدید با پاری‌سن‌ژرمن دور شده اما موانع اقتصادی بر سر بازگشتش دیده می‌شود. ازجمله طلبی که از باشگاه دارد و سختگیری لالیگا در قرارداد جدید بازیکنان این تیم به‌خاطر مسائل فیرپلی مالی. مذاکرات برای مسی از قبل شروع شده است. اگر مسی بیاید، بوسکتس و آلبا صددرصد می‌مانند و حقوق خود را برای ورود مسی به‌شدت کاهش می‌دهند. ژاوی و مسی همچنان در تماس هستند و خورخه، پدر این بازیکن با لاپورتا، رئیس باشگاه در حال مذاکره است. یک بخش مهم برای بازگشت احتمالی موضوع مالیات است. بارسلونا باید در این پرونده شرکت کند. بارسلونا در تلاش است تا در نقل و انتقالات بعدی با فروش بازیکنان بیش از 100‌میلیون یورو درآمد داشته باشد. بارسلونا امیدوار است بیشتر بازیکنان قرضی را بفروشد، فقط نیکو و عبده این فرصت را دارند که به این تیم برگردند تا تابستان امسال در تدارکات پیش فصل این تیم شرکت کنند. بارسلونا امیدوار است که بازیکنان دیگری مانند اومتیتی، لنگلت، ترینکائو، دست و کویادو را مستقیماً بفروشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید