• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186178
+
-

ستاره‌ها لیگ جهانی را لغو کردند!

نامداران کشتی فرنگی به‌دلیل پایین بودن رقم قراردادها حاضر نشدند در لیگ جهانی کشتی بگیرند و سپاهان هم از میزبانی انصراف داد

ستاره‌ها لیگ جهانی را لغو کردند!

رقابت‌های لیگ جهانی کشتی در رشته آزاد هفته گذشته به میزبانی تهران برگزار شد و قرار بود این مسابقات در رشته فرنگی نیز به میزبانی باشگاه سپاهان در اصفهان برگزار شود اما این رقابت‌ها لغو شد. باشگاه سپاهان باید روزهای 11و 12اسفندماه از این مسابقات میزبانی می‌کرد ولی اسپانسر فعلا کناره‌گیری کرده است.

   لیگ بی‌لیگ
لیگ برتر کشتی فرنگی ایران با قهرمانی باشگاه سپاهان و نایب‌قهرمانی باشگاه فولاد به پایان رسید. پس از آن باشگاه سپاهان میزبانی لیگ جهانی را برعهده گرفت و قرار شد در این رقابت‌ها علاوه بر سپاهان، یک تیم از خوزستان و 4تیم خارجی هم حضور داشته باشند. در ادامه اما باشگاه سپاهان با انتشار بیانیه‌ای از میزبانی انصراف داد تا عملا برگزاری این مسابقات با توجه به شرایط موجود کشتی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. آخرین فرصت برگزاری این رقابت‌ها با توجه به برگزاری رویدادهای مختلف، اسفندماه سال‌جاری است. مسابقات رنکینگ مصر، مسابقات قهرمانی آسیا و پس از آن جام تختی و بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی رقابت‌هایی هستند که مانع برگزاری لیگ جهانی کشتی فرنگی خواهند شد. روز گذشته حمید یاری، رئیس سازمان لیگ کشتی درباره عدم‌برگزاری رقابت‌های لیگ جهانی در اصفهان به همشهری گفت: «باشگاه سپاهان همانند تیم بانک شهر که اسپانسر لیگ جهانی آزاد بود قرار بود در رشته فرنگی اسپانسر رقابت‌ها باشد اما چند روز پیش در بیانیه‌ای انصرافش را از میزبانی اعلام کرد. با توجه به زمان باقیمانده، برگزاری این رقابت‌ها در سال1401امکان‌پذیر نیست و باید برای سال آینده شرایط را بررسی کنیم».
 
   فرق آزاد و فرنگی
عدم‌استقبال ستارگان کشتی فرنگی از لیگ می‌تواند یکی از دلایلی باشد که سبب شده اسپانسر رغبتی برای برگزاری لیگ جهانی نداشته باشد. البته باشگاه سپاهان در بیانیه‌اش به عدم‌استقبال تیم‌های خارجی به‌دلیل برگزاری مسابقات رنکینگ اشاره کرده ولی در لیگ جهانی رشته آزاد هم اتفاقی مشابه رخ داده بود و حتی روس‌ها هم که در این رقابت‌ها حاضر بودند با نفرات سوم و چهارم‌شان آمده بودند. در لیگ جهانی کشتی آزاد تقریبا می‌توان گفت هیچ کشتی‌گیر عنوان‌دار خارجی به این رقابت‌ها نیامده بود ولی ستارگان کشتی ایران ازجمله حسن یزدانی، کامران قاسمپور، امیرحسین زارع، رضا اطری، یونس امامی و محمدحسین محمدیان همگی روی تشک رفتند و به‌واسطه حضور آنها سالن شهدای هفتم تیر در روز آخر مملو از تماشاگر شد. در مقابل اما در رشته فرنگی حتی در لیگ داخلی هم هیچ‌یک از ستاره‌های کشتی ایران حضور نداشتند. برادران گرایی شاخص‌ترین چهره‌های کشتی فرنگی هستند که در لیگ غایب بودند و همچنین هادی ساروی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک دیگر غایب لیگ بود. ستارگان کشتی فرنگی پایین بودن رقم قرارداد را دلیل غیبت‌شان عنوان می‌کنند و از طرفی عدم‌حضور آنها سبب شده اسپانسرها میلی به حضور در لیگ فرنگی نداشته باشند. با توجه به شرایط پیش‌آمده باید گفت برگزاری لیگ جهانی فرنگی به کل منتفی است و امکان برگزاری آن در سال آینده هم وجود ندارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید