• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186177
+
-

حسرت گذشته را نمی‌خورم

یونس امامی: حضور روس‌ها در بازی‌های آسیایی به‌نظرم رقابت‌ها را جذاب می‌کند

حسرت گذشته را نمی‌خورم

محسن محمود صفری

یونس امامی - دارنده 2مدال برنز جهان - در مسابقات رنکینگ کرواسی بعد از پیروزی بر سالکازانوف کشتی‌گیر مطرح اسلواکی و درحالی‌که به‌نظر می‌رسید مشکلی برای کسب مدال طلا نخواهد داشت در فینال مقابل کشتی‌گیر گمنام آمریکایی شکست خورد و نقره گرفت. امامی در لیگ جهانی کشتی آزاد هم در 3مسابقه تیمش حاضر بود و در هر 3کشتی به پیروزی رسید. او در فینال لیگ جهانی تیمور بیژویف روس دارنده مدال برنز جهان را شکست داد تا نشان دهد می‌توان امیدوار بود در مسابقات جهانی2023 مدالی بهتر از برنز بگیرد. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این کشتی‌گیر می‌خوانید.

   از مسابقات رنکینگ شروع کنیم. شروع خوبی داشتی ولی در فینال با اینکه با نتیجه 3 - 3 کشتی را واگذار کردی، بسیار دور از انتظار ظاهر شدی.
هنوز بابت عملکردم در فینال خیلی ناراحتم و نتوانستم با آن کنار بیایم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم و همین ابتدا می‌گویم کشتی را باختم و عملکرد قابل‌قبولی نداشتم. اما در کرواسی در یک روز 5دور کشتی گرفتم. چون کشتی با سالکازانوف و کشتی‌گیر ترکیه سنگین بود و انرژی زیادی از من گرفت، می‌توانم بگویم در فینال جانی نداشتم. ولی با این حال قبول دارم کشتی خوبی نگرفتم. باید برای آینده تلاش کنم تا دیگر حسرت گذشته را نخورم.

  در کشتی با سالکازانوف که 3مدال جهانی در کارنامه دارد نشان دادی دیگر برای کسب مدال طلای جهان هم چیزی کم نداری. نظر خودت چیست؟
من تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین عملکردم را روی تشک بگذارم. سالکازانوف واقعا کشتی‌گیر خوبی است که 2 فینال جهانی را هم تجربه کرده است. در مسابقات جهانی2022 آن طرف جدول بود و با هم کشتی نگرفتیم و او در فینال به کایل‌داک باخت و نقره گرفت. در کشتی با او سعی کردم کشتی رو به جلویی داشته باشم تا بر کشتی مسلط شوم. این استراتژی جواب داد و خدا را شکر پیروز شدم.

  در لیگ جهانی برخلاف باقی عنوان‌داران تیم بانک‌شهر، در هر 3مسابقه کشتی گرفتی. خواست خودت بود یا مسئولان تیم؟
ابتدا قرار بود در 2کشتی روی تشک بروم و در روز ثبت قرارداد هم عنوان کردم که آنها هم قبول کردند. اما در ادامه آنها کشتی‌گیر دیگری در 74کیلوگرم جذب نکردند و من هم برای کمک به تیم مجبور شدم هر 3کشتی را خودم بگیرم.

  در 2کشتی با امتیاز عالی پیروز شدی و بیژویف روس را هم 3 بر یک بردی. از رقبایت در این رقابت‌ها بگو.
شرایط ایده‌آلی نداشتم ولی در کل نتیجه رضایت‌بخش بود. برنامه کشتی‌گیران در طول سال به این شکل است که برای مسابقات جهانی به اوج آمادگی برسند و این شرایط تقریبا برای همه وجود دارد. کشتی‌گیران گرجستان و قزاقستان را با امتیاز عالی بردم و در مقابل بیژویف در فینال سعی کردم کشتی را کنترل کنم. یک امتیاز هم که از دست دادم حاصل اخطار بود ولی در کل خدا را شکر عملکرد بدی نسبت به شرایطم نداشتم.

  بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم که با فاصله یک هفته از یکدیگر برگزار می‌شوند. مشخص است در کدام‌یک روی تشک خواهی رفت؟
ابتدا مسابقات جام تختی در پیش است که بخش مهمی از چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود. اول باید سعی کنم دوبنده تیم ملی را به‌دست بیاورم و پس از آن تصمیم با کادر فنی است که در کدام رقابت کشتی خواهم گرفت. سهمیه المپیک در مسابقات جهانی توزیع می‌شود و بازی‌های آسیایی هم برای کمیته ملی المپیک بسیار حائز اهمیت است. ولی من مطیع فدراسیون و کادر فنی هستم و درصورت ملی‌پوش شدن هرجا صلاح بدانند کشتی خواهم گرفت.

  حضور روس‌ها در بازی‌های آسیایی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
تیم‌های روسیه، آمریکا و ایران در کشتی قدرت‌های اصلی مسابقات محسوب می‌شوند. حضور روس‌ها در بازی‌های آسیایی به‌نظرم رقابت‌ها را جذاب می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید