• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 186032
+
-

باتلاقی برای بایرن!

بایرن‌مونیخ و نتیجه‌گرفتن در برابر حریفی به اسم گلادباخ، ظاهرا در این سال‌ها به 2خط موازی تبدیل شده‌اند که در هیچ شرایطی به هم نمی‌رسند. مونیخی‌ها این بار هم روبه‌روی این حریف شکست خوردند تا طلسم‌شان همچنان پابرجا بماند. صفحه توییتر باشگاه مونشن گلادباخ نیز، واکنش جالبی به این نتیجه درخشان 3 بر 2 داشت. آنها تصویری بسیار عصبانی از اولیور کان، مدیر باشگاه بایرن روی سکوها منتشر کردند و در توصیف آن نوشتند: «وقتی یان سومر را هم می‌خری اما باز هم نمی‌توانی مونشن گلادباخ را شکست بدهی!» ظاهرا حتی پیوستن بهترین بازیکن این تیم به بایرن هم نتوانست اوضاع را تغییر بدهد. این ماجرا نکته کنایه‌آمیزتری هم داشت؛ اینکه بایرن هفته گذشته مقابل پاریس به پیروزی رسید اما روبه‌روی گلادباخ شکست خورد. در حقیقت مونشن گلادباخ کاری را انجام داد که مسی، امباپه و نیمار نیز قادر به انجامش نبودند! آنها متخصص شکست‌دادن بایرن هستند و باید این تجربه را به دیگران نیز منتقل کنند.
بایرن‌مونیخ که در 20هفته گذشته بوندس‌لیگا فقط یک‌بار شکست خورده بود، حالا در برابر گلادباخ بازنده شد؛ نتیجه‌ای که صدرنشینی این تیم در بوندس لیگا را دوباره به خطر انداخت. اخراج زودرس اوپامکانو البته تأثیر زیادی در رقم‌خوردن این نتیجه داشت. مدافع میانی بایرن تنها 8دقیقه بعد از شروع بازی اخراج شد و کاری کرد که مونیخی‌ها یک بازی کامل را با 10نفر پشت سر بگذارند. حتی با وجود این هم آنها بعد از دریافت گل اول، توانستند بازی را به تساوی بکشانند و در پایان نیمه نخست بازنده به رختکن نروند اما یوناس هافمن و مارکوس تورام با 2گل تماشایی، کار بایرن را ساختند و حتی گل دیرهنگام ماتیاس تل هم نتوانست این تیم را به بازی برگرداند. این نتیجه برای شاگردان ناگلزمان، نگران‌کننده بود. اتفاقی که برد دلچسب آنها در زمین پاریس را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داد. این نتیجه را البته می‌شود روی حساب رکورد همیشه بد بایرن روبه‌روی گلادباخ گذاشت. آخرین پیروزی مونیخی‌ها مقابل این حریف، اواسط سال2021 به‌دست آمده و پس از آن بایرن دیگر هرگز موفق به شکست‌دادن گلادباخ نشده است! مونیخ در 5تقابل اخیر با این تیم تنها 2امتیاز گرفته و 3بار شکست خورده است. آنها در 4نبرد آخرشان با این تیم، 11گل خورده‌اند و اصلا نتوانسته‌اند خوب دفاع کنند. در بردهای قبلی گلادباخ روبه‌روی بایرن، یان سومر درون دروازه این تیم دیده می‌شد اما حتی رفتن سومر به بایرن هم چیزی را عوض نکرد.
شاید تنها نکته امیدوارکننده این بازی برای بایرن، درخشش آلفونسو دیویس و 2پاس گل این بازیکن بود؛ ستاره‌ای که به‌نظر می‌رسد آرام آرام در حال بازگشت به فرم خوب گذشته است. ماتیاس تل هم البته در نخستین بازی بوندس‌لیگایی برای بایرن گل زد تا هواداران این تیم را به آینده امیدوار نگه دارد. این نکته را هم نباید از یاد برد که سرمربی تیم به ستاره‌هایی مثل جمال موسیالا، سانه و کانسلو استراحت داده بود؛ تصمیمی که در رقابت نزدیک در صدر جدول بوندس‌لیگا با انتقادهایی از سوی هواداران بایرن نیز روبه‌رو شده است. به هر حال کابوس بایرن روبه‌روی گلادباخ همچنان ادامه دارد و این تیم نمی‌تواند به این حریف غلبه کند؛ طلسمی که شاید در پایان فصل برای مونیخی‌ها کمی گران تمام شود. صدرنشینی این تیم در بوندس‌لیگا به‌شدت با تهدید روبه‌رو شده و باید دید در پایان دیدارهای این هفته، چه رده‌ای انتظار این تیم را در جدول خواهد کشید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید