• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 186029
+
-

ورق برگشت

به فاصله چند روز دوباره رؤیای قهرمانی آرسنال زنده شد

ورق برگشت

شنبه به‌طرز عجیبی همه اتفاقات فوتبال به سود آرسنال رقم خورد. پس از شکست 3 بر یک و ناعادلانه این تیم مقابل منچسترسیتی، به‌نظر می‌رسید رؤیای قهرمانی برای توپچی‌ها از بین رفته باشد اما شنبه سرنوشت دیگری را رقم زد. آرسنال حالا با پیروزی دقایق پایانی مقابل استون‌ویلا و با توجه به تساوی غیرقابل پیش‌بینی من‌سیتی مقابل ناتینگهام با 2امتیاز برتری و یک بازی کمتر نسبت به سیتی به صدر برگشت. توپچی‌ها باید این پیروزی را مدیون دیبو یا همان امیلیانو مارتینس باشند که 2گل به آنها هدیه کرد و به تیم سابقش برای بازگشت به کورس قهرمانی کمک رساند. او روی شوت دقیقه94 جورجینیو واکنش بدی نشان داد و گل به‌خودی زد و دقایقی بعد وقتی برای جبران گل خورده روی ضربه کرنر به سمت دروازه حریف رفته بود جا ماند و گل چهارم را هم مارتینلی در غیاب او وارد دروازه خالی کرد. تام هنکس، بازیگر 2اسکاره هالیوود که طرفدار استون‌ویلاست این شکست 4 بر 2 را از نزدیک دید.
منچسترسیتی هم 2ساعت بعد امتیاز از دست داد و در مقابل ساوتهمپتون یک بر صفر شکست خورد. برویم ببینیم چه اتفاقاتی از لحاظ آماری در این 2بازی رخ داد.

  آرسنال
    آرسنال برای نخستین بار از دسامبر 2009(2بر یک مقابل لیورپول) در یک بازی خارج از خانه در لیگ برتر خارج از لندن، زمانی که نیمه اول بازی را شکست خورده بود، پیروز از زمین بیرون آمد.
    الکساندر زینچنکو نخستین گل خود در لیگ برتر را در بازی شماره92 در این رقابت‌ها با ضربه شماره74 به ثمر رساند. او سیزدهمین گلزن متفاوت آرسنال در این فصل لیگ برتر است که بیشترین گلزنان را در بین تیم‌ها دارد.
    ساکا در این فصل روی 17گل تأثیر مستقیم گذاشته. این آمار برای رشفورد که پس از جام‌جهانی متحول شده، 15گل است.
    این چهاردهمین پیروزی آرسنال در ویلاپارک بود که با بیشترین پیروزی‌های این تیم در زمین وستهم در لیگ برتر برابر است.
    عادت جدید آرسنال این است که گل اول را بخورد. این تیم در 4بازی از 5بازی آخر گل اول را دریافت کرده که یکی بیش از 18بازی قبل‌تر است.

  منچسترسیتی
    این نخستین بار پس از آوریل2021 (مقابل لیدز) است که سیتی مقابل تیم تازه صعودکرده موفق به کسب پیروزی نمی‌شود. پیش از این 9بازی پیاپی را از چنین تیم‌هایی برده بودند.
    ناتینگهام 7بازی‌آخر مقابل تیم‌های مدافع عنوان قهرمانی را باخته و 29گل در برابر 3گل از آنها دریافت کرده بود. آنهابرای نخستین بار از سال 1994که منچستریونایتد را بردند مقابل تیم مدافع عنوان قهرمانی شکست نخوردند.
    کایل واکر به رکورد 350بازی در لیگ برتر رسید.

  چلسی
    چلسی هم این هفته در خانه یک بر صفر به ساوتهمپتون باخت و همین که هواداران علیه گراهام‌پاتر شعار دادند و خواهان اخراجش شدند. اعتراض تماشاگران فقط به‌خاطر یک باخت نیست. چلسی خوب نتیجه نمی‌گیرد. پاتر با چلسی در 14بازی؛ 2پیروزی، 4 تساوی و 8 باخت.
    بازیکنان چلسی در بازی با ساوتهمپتون (یک بر صفر) و دورتموند (یک بر صفر) 32شوت به دروازه زدند بدون به ثمر رساندن هیچ گلی.
    از زمانی که پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی به پایان رسیده، چلسی ۴بار به میدان رفته و پیروز نشده و تنها یک‌بار موفق به گلزنی شده؛ ۸ خرید جدید، ۳۸۹ میلیون دلار، یک گل.
    یک برد در 10بازی؛ این بدترین عملکرد چلسی از سال 1995تاکنون است.
    چلسی برای نخستین‌بار از فصل 88-1987مقابل ساوتهمپتون در لیگ دبل شد.
    برای نخستین‌بار از آوریل 2014 که به ساندرلند باختند، چلسی مقابل تیم آخر جدول بازنده شد.
    چلسی در 3بازی از 6بازی خانگی اخیرش شکست خورده؛ 2برد و یک تساوی. این برابر است با تعداد شکست‌های خانگی در 25بازی قبل از آن در استمفوردبریج.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید