• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 186031
+
-

توهین‌ها ادامه دارد، رقص‌ها نیز

وینیسیوس حالا دشمن اصلی هواداران همه تیم‌هاست

توهین‌ها ادامه دارد، رقص‌ها نیز

«در زمان سکوت پیش از بازی شنیدیم که یک نفر به وینیسیوس فحاشی کرد و این تأسف‌بار است. بعد از آن شعار می‌دادند که وینیسیوس بمیری! دیدم که پدرانی که کنار بچه‌هایشان بودند، حرکات زشتی با انگشتانشان انجام می‌دادند.» این حرف‌های کورتوا شرح وضعیتی است که برای وینیسیوس در بازی با اوساسونا در پمپلونا روی داده بود. قرار بود لالیگا از این بازی روی توهین‌های نژادپرستانه و تهدیدآمیز علیه وینیسیوس تمرکز کند. وینی این فصل در همه ورزشگاه‌ها مورد آزار هواداران و بازیکنان و حتی مربیان حریف قرار گرفته. خاویر آگیره، سرمربی مکزیکی مایورکا رسما از بازیکنانش می‌خواست وینی را بزنند و مصدوم کنند. در بازی با اتلتیکو هواداران تیم حریف عروسک وینی را به دار آویختند. راه رئال برای رسیدن به دروازه حریف استفاده از سرعت و تکنیک این وینگر برزیلی است و حریفان یاد گرفته‌اند چطور او را مهار کنند؛ یک مدافع خشن را روبه‌روی وینی می‌گذارند تا در طول بازی او را بزند یا مدام توهین کند. آرائوخو در ال‌کلاسیکوی سوپرجام توانست با این روش این بازیکن را مهار کند. تماشاگران هم وظیفه خود را انجام می‌دهند. مشکلات از جایی آغاز شد که وینی به سبک همبازیانش در تیم ملی برزیل پس از گلزنی کنار زمین به رقص و سامبا می‌پرداخت و این احتمالا در فرهنگ هواداری فوتبال در اسپانیا توهین است. فعلا که تلاش‌های لالیگا - البته اگر تلاشی واقعی وجود داشته باشد - برای جلوگیری از فحاشی به وینیسیوس کوچک‌ترین نتیجه‌ای نداشته و نژادپرستان همچنان در ورزشگاه‌ها جولان می‌دهند. در بازی رئال‌مادرید و اوساسونا در ال‌سادار نیز این اتفاقات تکرار شد. از همان یک دقیقه سکوت به یاد زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه، تماشاگران شعارهای توهین‌‌آمیز را شروع کردند. واکنش وینیسیوس در صفحه توییترش این بود: «توهین‌ها ادامه دارد... و رقص‌ها هم همینطور...»
پیش‌بینی می‌شود لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا در واکنش به این موضوع جدیتی نداشته باشند. شاید به‌دلیل پروژه سوپرلیگ که رئال‌مادرید سردمدار آن است چنین رفتاری طبیعی به‌نظر برسد. حتی ممکن است وینی به‌خاطر توهین به داور در این بازی دچار محرومیت شود. در دقیقه30 که وینیسیوس با موی گومس درگیری پیدا کرده بود، تصاویری از وینی شکار شده که به داور توهین می‌کند. وینی ادعا کرده مخاطبش داور نبوده و می‌خواسته به بازیکن حریف واکنش نشان دهد. در هر دو صورت محرومیت‌هایی در راه خواهد بود اما بازیکنان، آگیره و تماشاگران از محرومیت و جریمه در امان خواهند بود.
   رئال‌مادرید در 18بازی متوالی مقابل اوساسونا شکست نخورده است. از سویی در 9بازی متوالی در ال‌سادار نباخته است که هر دو رکورد در تاریخ رئال‌مادرید بی‌سابقه هستند.
   تیبو کورتوا هم به رکورد 100برد لالیگایی در پیراهن رئال‌مادرید رسید.
   آنچلوتی که علاقه‌ای به بازی‌دادن به جوان‌های کاستیا ندارد، در این بازی یک پدیده جدید رو کرد. آلوارو رودریگز که اخیرا به همراه اروگوئه در جام ملت‌های جوانان آمریکای جنوبی با 6گل آقای گل شده، از دقیقه87 که وارد زمین شد، 2پاس گل داد که یکی از آنها مردود اعلام شد. او بازیکنی قدبلند اما پابه‌توپ است.

فدریکو والورده که زننده گل اول رئال در پیروزی 2 بر صفر مقابل اوساسونا بود، به گلزن‌ترین هافبک رئال‌مادرید از زمان خامس رودریگز تبدیل شد. او در این بازی به رکورد 150بازی لالیگایی رسید؛ 126بار برای رئال و 24بار برای دپورتیوو. فده در این فصل 12گل در همه تورنمنت‌ها زده است. در یک دهه اخیر فقط یک هافبک در رئال بیش از او در یک فصل گل زده است: خامس با 17گل در فصل15-2014. او حالا سومین گلزن برتر فصل رئال‌مادرید است که فقط وینیسیوس و بنزما با 16گل را بالاتر از خود دارد. رودریگو گوئس با 10گل چهارم است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید