• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18592
+
-

برپایی 5 پردیس فرهنگی در پایتخت

آمادگی ۱۰۰ درصدی تهران برای برگزاری مراسم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام خمینیره

با نزدیک شدن به بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، پایتخت برای برگزاری باشکوه مراسم در حرم مطهر آماده شده است. در پی آمادگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی که شامل ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسیرانی می‌شود، اقدامات فرهنگی نیز آغاز شده و مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برپایی 5 پردیس فرهنگی به مناسبت رحلت امام‌خمینی(ره) خبر داده است.

به گزارش همشهری، ابوالفضل رفیع درخصوص اقدامات فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت ۱۴ و ۱۵خرداد، گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته 3پردیس فرهنگی با موضوع سبک زندگی امام، امام و مردم و امام و قرآن در حرم مطهر امام‌خمینی(ره) برپا می‌شود. همچنین با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی2 پردیس فرهنگی در محدوده جماران و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برپا می‌شود. مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، محور تشکیل پردیس‌های فرهنگی را تبیین اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام‌خمینی(ره) ذکر و اظهارکرد: پیش‌بینی شده تا موضوعات و مسائلی که در پردیس‌های فرهنگی مطرح می‌شود متناسب با تمامی اقشار و گروه‌های جامعه باشد؛ البته در این بین قشر کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رفیع با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی در پردیس‌های فرهنگی اظهار کرد: این بسته‌ها شامل بروشور و کتابچه‌هایی درخصوص اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) است؛ ضمن اینکه بسته‌های فرهنگی با موضوع ماه رمضان به مخاطبان پردیس‌های فرهنگی عرضه می‌شود. وی در پایان گفت: برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «زندگی به سبک روح‌الله» با هدف نمایش ابعاد مختلف زندگی امام‌خمینی(ره) ازجمله برنامه‌هایی است که در مناطق ۲۲گانه اجرا می‌شود.

آمادگی برای برگزاری مراسم

معاون عمرانی فرمانداری تهران از آمادگی ۱۰۰درصدی دستگاه‌های ذیربط شهرستان تهران برای برگزاری مراسم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) خبر داد. غلامحسین آرام با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری آیین سالگرد ارتحال امام(ره) تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی باید برای برگزاری باشکوه این مراسم تلاش کنند. قطعا تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، راهور و سایر سازمان‌های مربوطه جانمایی خود را برای استقرار و خدمات‌رسانی به مردم انجام داده‌اند و تمام هماهنگی‌های لازم در این‌باره صورت گرفته است. او در پایان گفت: تمامی تمهیدات امنیتی نیز برای این مراسم پیش‌بینی شده است و تلاش می‌کنیم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب باشکوه، عزت و امنیت هرچه تمام‌تر برگزار شود. در حقیقت آمادگی ۱۰۰درصدی برای برگزاری این مراسم در تهران داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید