• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185837
+
-

ساخت‌و‌ساز در آرامش!

ساخت‌و‌ساز در آرامش!

قرار گرفتن بین 6 تیم بالای جدول لیگ برتر، نتیجه‌ای فراتر از حد انتظار برای آلومینیوم اراک به‌حساب می‌آید. برای پی‌بردن به پیشرفت آنها نسبت به شروع فصل، کافی است به نتایج این تیم در 3هفته اخیر نگاه کنیم. اراکی‌ها در نیم فصل اول لیگ برتر، فقط یک امتیاز از 3تقابل با پرسپولیس، مس رفسنجان و تراکتور به‌دست آورده بودند اما در نیم فصل دوم، در حالی 5امتیاز از این 3بازی گرفتند که فقط یکی از این مسابقه‌ها را در خانه برگزار ‌کردند. تیمی که به پرسپولیس نباخته و روبه‌روی مس رفسنجان، بی‌نقص ظاهر شده بود، این هفته مقابل هواداران تراکتور نیز نمایش بسیار خوبی داشت. آنها حتی دیرک دروازه حریف را نیز به لرزه درآوردند و می‌توانستند این بازی را به سود خودشان تمام کنند. آلومینیوم در این سال‌ها بیشتر با دفاع مستحکم‌اش شناخته شده اما تیم رحمتی در تبریز، صرفا به دفاع اکتفا نکرد و در حمله نیز طراحی‌های زیادی برای ضربه‌زدن به تراکتور داشت. به‌نظر می‌رسید آنها حتی از تساوی در این مسابقه سخت، کاملا راضی نیستند.
مهدی رحمتی، گزینه خوبی را برای پیشرفت مربیگری‌اش انتخاب کرد و با رفتن به اراک، توانست آرامش خوبی به‌دست بیاورد. او به مجموعه‌ای رفت که معمولا ثبات خوبی داشت و موقعیت مناسبی برای پیشرفت در اختیارش قرار می‌داد. رحمتی در اراک نه به اندازه جواد نکونام حاشیه داشت، نه به اندازه یحیی گل‌محمدی تحت فشار بود و نه مثل امیرقلعه‌نویی به شکل مداوم زیر ذره‌بین قرار می‌گرفت. او که اواسط فصل گذشته مرد اول نیمکت این باشگاه شد، توانست آلومینیوم را به فینال جام حذفی برساند. برای رسیدن به این موفقیت بزرگ، آنها تیمی مثل پرسپولیس را در آزادی شکست دادند. چیز زیادی به نخستین قهرمانی تاریخ باشگاه در جام حذفی باقی نمانده بود اما آلومینیوم در فینال باخت. با این حال در لیگ بیست‌و‌دوم، آنها بهتر از تیم برنده جام حذفی- نساجی- ظاهر شده‌اند. شاید رحمتی در چند مقطع از فصل گذشته بیش از حد عصبانی شد و لطمه‌اش را هم خورد اما این فصل، آرامش محسوسی در رفتار او و اطرافیانش وجود دارد. واضح است که آنها از قرار نداشتن زیر ذره‌بین راضی هستند و همه تمرکزشان را روی فوتبال گذاشته‌‌اند. در تیم رحمتی، تعادل بسیار خوبی بین مهره‌های جوان و باتجربه دیده می‌شود. محمدرضا آزادی زیرنظر این مربی، به یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر تبدیل شده است. محمود قائد‌رحمتی در میانه میدان می‌درخشد و پورحمیدی یکی از بهترین گلرهای لیگ به‌حساب می‌آید. در مقابل، مهره باتجربه‌ای مثل میلاد فخرالدینی نیز یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌اش را در این باشگاه سپری می‌کند. در نتیجه به‌نظر می‌رسد اوضاع کاملا بر وفق مراد مهدی رحمتی است و تکیه‌زدن به رده ششم جدول نیز این حقیقت را آشکار می‌کند. سیدمهدی، حرکت خزنده‌ای را برای تبدیل‌شدن به یک مربی درجه یک شروع کرده و به آرامی در مسیر پیشرفت قدم برمی‌دارد. او با رد پیشنهاد آجورلو در شروع فصل برای سرمربیگری استقلال، نشان داد که برای انجام کارهای بزرگ بیش از حد عجول نیست. اگر روند خوب او و تیمش در لیگ ادامه داشته باشد، او خیلی زود گزینه کارکردن در باشگاه‌های بزرگ‌تر خواهد شد.
2بازی بعدی برای سیدمهدی و تیمش بسیار حیاتی به‌نظر می‌رسند. این تیم باید در مسابقه انتقامی تکرار فینال حذفی، در همین تورنمنت روبه‌روی نساجی قرار بگیرد. بدون‌شک سفید و سبزها انگیزه‌های بسیار زیادی برای انتقام‌گرفتن از حریف شمالی‌شان دارند. نبرد بعدی آلومینیوم در لیگ نیز مقابل سپاهان متوقف‌نشدنی مورایس برگزار خواهد شد. بردن هر دو بازی، آلومینیوم را به پدیده بی‌چون و چرای این فصل لیگ تبدیل می‌کند اما اگر اتفاق دیگری رخ بدهد، شاید نگاه‌ها نسبت به این تیم عوض شوند. رحمتی به خوبی می‌داند که برای قرار‌گرفتن در فهرست بهترین مربیان لیگ، باید بردهای بیشتری به‌دست بیاورد اما برای انجام چنین کاری، بیش از حد عجله به خرج نمی‌دهد. او می‌خواهد در آرامش و به دور از قضاوت‌های آشنای همیشگی، تیمش را به طرف اهداف بزرگی که در سر دارد بکشاند. رحمتی حتی در دوران فوتبالش نیز هرگز تا این اندازه صبور و متمرکز دیده نشده بود؛ مردی که این روزها با آرامش، در حال ساخت‌وساز یک تیم محکم و درخشان برای فوتبال اراک است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید