• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 24 بهمن 1401
کد مطلب : 185404
+
-

ایده بکر جوانان شهرری برای کمک به نیازمندان

یک تیر و دو نشان!

کار خوب
یک تیر و دو نشان!

پریسا نوری

چند تن از جوانان شهرری در قالب گروهی جهادی که متبرک به نام امام هشتم‌(ع) است، با ارائه خدمات نیکوکارانه از خانواده‌های کم‌برخوردار شهرری حمایت می‌کنند. شاید در نگاه اول فعالیت جوانان این گروه هم مانند سایر گروه‌های جهادی که شامل توزیع ارزاق و بسته‌های معیشتی، تامین پوشاک، وسایل منزل بین خانواده‌های نیازمند و... است به‌نظر برسد، اما واقعیت این است که فعالیت این جهادگران با دیگر گروه‌ها متفاوت است. آنها در قالب طرح «نذر پسماند» یعنی جمع‌آوری پسماند خشک از شهروندان و فروش آن به غرفه‌های بازیافت شهرداری، هزینه فعالیت‌های جهادی‌شان را تامین می‌کنند. در واقع این جوانان مبتکر برای خرید ارزاق و تامین هزینه فعالیت‌های خیرخواهانه، روی کمک‌های مالی نیکوکاران حساب چندانی باز نکرده‌اند. آنها از جمع‌آوری و فروش پسماند خشک به نفع نیازمندان، با یک تیر دو نشان می‌زنند، یعنی علاوه برحمایت از خانواده‌های کم‌برخوردار، گام بزرگی برای حفظ محیط‌زیست برمی‌دارند.
مصطفی روحی، بانی این گروه جهادی، که ایده نذر پسماند را در قالب پویشی از سال گذشته آغاز کرده، در این‌باره می‌گوید:‌ «در دوره کرونا و در پی فرمان رهبر معظم انقلاب که همه را به تلاش و برنامه‌ریزی در مسیر برگزاری رزمایش همدلی و مواسات دعوت کردند، گروه جهادی امام رضا(ع) با هدف تولید و توزیع رایگان ماسک و اقلام بهداشتی بین نیازمندان پاگرفت. تلاش کردیم در آن روزهای سخت باری از دوش خانواده‌های کم‌بضاعت برداریم، اما اما با کند شدن روند شیوع کرونا دیگر نیاز به توزیع اقلام بهداشتی نبود و تصمیم گرفتیم فعالیت جهادی‌مان را در مسیر دیگری ادامه دهیم».
روحی درباره ایده نذر پسماند می‌گوید:‌ «در این طرح از شهروندان خواسته‌ایم برای کمک به نیازمندان، پسماند خشکشان را به ما تحویل دهند تا با فروش آنها از مددجویان و نیازمندان ساکن در شهرری حمایت کنیم». این جهادگر درباره فعالیت‌های خیرخواهانه که با فروش پسماند خشک انجام شده، می‌گوید:‌ «به لطف خدا و حمایت مردم، استقبال از این پویش خوب بوده به‌طوری که در مدت کوتاهی موفق شدیم هزینه تامین کرایه خانه، درمان نیازمندان و تهیه ارزاق چندین خانواده مددجو را فراهم کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید