• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 23 بهمن 1401
کد مطلب : 185377
+
-

حرف‌های روی سن

جشنواره فجر‌ متعلق به مردم و انقلاب اسلامی است‌

حرف‌های روی سن
جشنواره فجر‌ متعلق به مردم و انقلاب اسلامی است‌

محمدمهدی اسماعیلی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: امروز مردم ایران حماسه‌ای بزرگ را در بهار انقلاب اسلامی پدید آوردند. ایام ماه رجب را تبریک می‌گویم و امیدوارم از برکات این ماه همه حاضران جمع برخوردار باشند.خداراشاکرم جشنواره چهل‌ویکم فجر با این شکوه و استقبال به منزل پایانی خودش می‌رسد. دوستان من دوران پُرتلاشی را پشت سر گذاشتند. من از همه افراد ازجمله کارگردانان، تهیه‌کنندگان، هیأت‌های داوری، استادان و هنرمندان برجسته و عوامل سینمای ایران برای حضور در رویداد فجر قدردانی می‌کنم.جشنواره چهل‌ویکم ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی داشت و نخستین آن ادای دین به ساحت هنری ایران بود.
فیلمسازان عزیز در این جشنواره از نقاط مختلف ایران و این سرزمین افتخارآمیز که جای جای آن پر از عناصر فرهنگی و هنری است، حضور داشتند؛ از سیستان و بلوچستان، شمال، جنوب و... عدالت فرهنگی که سردست گرفته بودیم در این دوره خود را نشان می‌دهد. خوشحالم که امروز به گواه همه ناظران و دلسوزان ما در این جایگاه ایستاده‌ایم، البته به این میزان راضی نیستیم و همه باید تلاش کنند که هر روز عیار سینمای ایران بالا برود.جشنواره باید زایش داشته باشد و الحمدلله این جشنواره از این عنوان برخوردار بود.
 من لازم می‌دانم از شخص رئیس‌جمهور که برای نخستین بار در جشنواره فجر حاضر شد و در کنار مردم به تماشای فیلم نشست،
قدردانی کنم. همچنین لازم می‌دانم از اعضای هیأت دولت به‌ویژه رئیس سازمان صداوسیما، شهردار تهران، وزیر آموزش و پرورش، نهادهای مردمی و همه کسانی که در تولید فیلم فعال هستند، تشکر کنم.
جشنواره فجر، رویدادی سینمایی و متعلق به مردم و انقلاب اسلامی است. از ابتکار دوستان در برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در حوزه ملی و بین‌الملل قدردانی می‌کنم. ما میزبان مهمانان زیادی از کشورهای مختلف بودیم، همه حاضر شدند و در کنار زنان و مردان سینمای ایران ایستادند. از همه کسانی که در بخش بین‌الملل در این تجربه با ما همراه بودند قدردانی می‌کنم و امیدوارم شاهد رشد بیشتر آن باشیم. اتفاق مهم جشنواره امسال بر پایه امید، اخلاق و آگاهی بود و تمامی 24فیلمی که به این بخش رسیدند، به جامعه ایرانی باامید و بااستعداد توجه کردند. سینمای ایران به‌عنوان مهم‌ترین عنصر فرهنگی در جهاد تبیین رهبر انقلاب باید عهده‌دار امیدبخشی و فضایل اخلاقی در جامعه ایرانی باشد. من از همه مردم بزرگوار، اهالی فرهنگ و هنر که با این استقبال و شکوه جمع را گرم کردند و تمام کسانی که پشت در جشنواره ماندند و نتوانستند در سالن حضور پیدا کنند، قدردانی می‌کنم. برای همه مردم آرزوی سربلندی دارم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید