• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185266
+
-

جشنواره فجر میزبان کودکان‌کار

اجتماعی
جشنواره فجر میزبان کودکان‌کار

دیروز ظهر 300کودک به سالن ایوان‌شمس حال و هوای خاصی بخشیده بودند؛ کودکانی که به‌خاطر کمک به هزینه‌های زندگی خانواده، مجبور به‌کار شده‌اند و تحت حمایت‌های شهرداری تهران قرار دارند. آنها به ایوان‌شمس واقع در انتهای جنوبی بزرگراه کردستان آمده بودند تا به تماشای انیمیشن «بچه زرنگ» بنشینند.
به گزارش همشهری، برنامه پخش فیلم برای کودکان کار، به‌مناسبت دهه فجر توسط سازمان رفاه، خدمات اجتماعی و مشارکت‌های مردمی برگزار شد؛ فیلمی که پس از صرف ناهار و اهدای هدایایی به کودکان به اکران درآمد. این قبیل برنامه‌های فرهنگی- تربیتی در طول سال و به‌مناسبت‌های مختلف با هدف ارتقای روحیه مشارکت‌پذیری و ایجاد نشاط ویژه کودکان تحت‌پوشش مراکز پویا شهر برگزار می‌شود. معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه این برنامه، گفت: «توجه به کودکان محروم و کودکانی که در معرض آسیب‌های ناشی از نابسامانی‌های اجتماعی هستند، وظیفه‌ای انسانی، اجتماعی بوده که برعهده یکایک افراد، سازمان‌ها و نهادهاست.»
محمدامین توکلی‌زاده با بیان اینکه باید به کودکان کار مانند همه کودکان دیگر نگاه کنیم و متوجه تأثیر رفتارمان بر آینده آنها باشیم، افزود: «با اقدامات درست فرهنگی و مبتنی بر روش‌های اعتقادی ریشه‌دار، می‌توان کودکان کار را به مسیر مناسب زندگی هدایت کرد.»
دیروز برای بچه‌های کار محیط‌های بازی و مسابقات ورزشی کوچک هم تدارک دیده شده بود. گفتنی است انیمیشن بچه زرنگ، روایت داستانی درباره یک پسربچه به‌نام محسن است که دنیای متفاوتی را برای زندگی تجربه می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید