• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185248
+
-

بیست‌ودوم بهمن؛مظهر اتحاد ملی

برای تکرار این صحنه

فرمانده معظم کل قوا همزمان با سالروز حادثه ۱۹بهمن۱۳۵۷ با صدها تن از فرماندهان و کارکنان نیروی‌هوایی و پدافند هوایی ارتش دیدار کردند

رهبری
برای تکرار این صحنه

رهبر مـــعظم ‌انــقلاب‌ دیروز(چهارشنبه) همزمان با سالروز حادثه ۱۹بهمن‌ماه۱۳۵۷ و بیعت تاریخی جمعی از همافران نیروی هوایی با امام‌خمینی(ره)، با صدها تن از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافندهوایی ارتش دیدار کردند.به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبیین هدف اصلی دشمن برای به زانو درآوردن جمهوری‌اسلامی و از بین بردن آن از طریق ایجاد اختلاف و بی‌اعتمادی، تأکید کردند: مهم‌ترین وظیفه در مقابل این نقشه پلید، حفظ راهبرد وحدت است و به توفیق الهی ۲۲بهمن امسال مظهر اتحاد و اعتماد ملی خواهد شد و مردم این پیام را به‌طور صریح به همه بدخواهان خواهند رساند که تلاش آنها برای ایجاد بی‌اعتمادی و از بین بردن اتحاد ملی، خنثی شده‌است.

بیست‌ودوم بهمن؛ مظهر اتحاد ملی
بیست‌ودوم بهمن امسال به توفیق الهی مظهر «اتحاد ملی»، «حضور مردم»، «عزت مردم» و «اعتماد مردم به یکدیگر» است. توصیه‌ام به همه‌ آحاد مردم عزیزمان این است که سعی کنند این راهپیمایی را، این روز بزرگ را و این حرکت پرشکوه را مظهر اتحاد ملی و وحدت ملی قرار دهند.

«اختلافات» را نباید به «گسل» تبدیل کرد
یک اختلاف‌هایی قهرا وجود دارد؛ این اختلاف‌ها را نباید به گسل تبدیل کرد. یک وقت زن را مطرح می‌کنند، یک وقت بحث شیعه و سنی را و یک وقت هم اختلاف نسلی را مطرح می‌کنند برای اینکه اختلاف ایجاد کنند.

وحدت؛ آماج حمله‌های دشمن
وقتی که می‌بینیم دشمن وحدت را آماج حمله‌های خود قرار داده، وظیفه‌ ما این است که این وحدت را حفظ کنیم و نگذاریم دشمن در این خواسته‌ پلید خود پیروز شود.

ارتش امروز؛ سازنده و مبتکر
امروز ارتش به‌جای اینکه حق نداشته باشد به قطعه‌ هواپیمای جنگنده خریداری شده‌ با پول گزاف از آمریکایی‌ها، نگاه کند و دست بزند، خودش آن هواپیما را می‌سازد. امروز ارتش در قطعه‌سازی، در ساخت کارهای بزرگ، در ساخت کارهای شگفت‌آور، مثل همان چیزی که دیروز نشان دادند، فعالیت می‌کند. کارهای امروز ارتش مایه‌ خرسندی و احساس عزت مردم است. ارتش امروز سازنده و مبتکر است.

درخشش دهه‌ هشتادی‌ها در اعتکاف
حضور برجسته جوانان دهه‌ هشتادی در مراسم اعتکاف امسال نمونه‌ای از رشد ملی است. دیدید چقدر راجع به دهه ‌هشتادی‌ها لطیفه‌های مسخره‌آمیز تولید کردند، اما در آمارها و گزارش‌های اعتکاف امسال بیان شد که جمع زیادی از آنها، دهه ‌هشتادی‌ها بودند.

پیامی برای دشمن
مردم عزیزمان در بیست‌ودوم بهمن امسال این پیام را به‌طور صریح به دشمن برسانند که تلاش او برای ازبین بردن اتحاد ملی، تلاش خنثی شده‌ای است و نمی‌توانند مردم را از هم جدا کنند، نمی‌توانند مردم را از نظام جدا کنند، نمی‌توانند نظام را به مردم بدبین کنند و نمی‌توانند گروه‌های مختلف مردم را به جنگ با یکدیگر وادار کنند.

آفت‌هایی که انقلاب‌اسلامی از آنها مصون ماند
علت شکست یا بازگشت دیکتاتوری‌های سخت و تلخ در انقلاب‌های بزرگ جهان، مانند انقلاب فرانسه و شوروی غفلت از نیازها و خطرات اصلی و مشغول شدن به مسائل و دعواهای شخصی بوده‌است. انقلاب‌اسلامی خود را از این آفات مصون نگه داشت؛ البته ما هم مشکلاتی داشتیم و همت‌ها و تشخیص‌ها در دولت‌های مختلف یکسان نبود، اما حرکت کلی، حرکت به‌سمت قله و پیشرفت مادی و معنوی بود.

چرا می‌خواهند جمهوری‌اسلامی را به زانو درآورند؟
اینکه می‌خواهند جمهوری اسلامی را نابود کنند، علل مختلفی دارد. یک علت این است که جمهوری‌اسلامی، این منطقه‌ راهبردی و پرمنفعت را از دست آنها خارج کرده‌است. علت دیگر هم این است که جمهوری‌اسلامی ندای «استقلال» و «باج ندادن» را بلند کرده‌است.

اتحاد ملی؛ سدی در مقابل دشمن
یکی از نیازهای مهم امروز ما، اتحاد ملی است. اتحاد ملی سد است، دیواره‌ محکم سربه‌فلک کشیده است درمقابل دشمن. اتحاد ملی همان چیزی است که نقش بسیار عظیمی در پیروزی انقلاب و بعد هم در پیشرفت انقلاب داشت. امروز ما نیاز داریم به اینکه این اتحاد را هرچه ممکن است بیشتر کنیم.

ارتش پهلوی اول؛ پرطمطراق، اما توخالی
مقایسه‌ ارتش جمهوری‌اسلامی با ارتش دوران پهلوی یکی از معرفه‌های حقیقت و هویت انقلاب ماست. ارتش دوران پهلوی پرطمطراق، پرخرج و پرادعا بود، اما در قضیه‌ شهریور۱۳۲۰ چند ساعت بیشتر نتوانست مقاومت کند و متلاشی شد.

2راهبرد دشمن
ایجاد اختلاف و بی‌اعتمادی از راهبردهای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی است. وقتی بی‌اعتمادی به‌وجود آمد، امید به آینده هم ازبین می‌رود.

ارتش خطرپذیر
هنگام حادثه ۱۹بهمن هیچ روشن نبود که نتیجه چه خواهد شد؛‌ ممکن بود تا یکی، ‌دو‌ماه دیگر قضایا طول بکشد؛ پدر اینها را درمی‌آوردند درآن صورت. این جوانان نیروی هوایی ارتش نمی‌دانستند چه اتفاقی بناست بیفتد، خطرپذیری کردند، شجاعت به خرج دادند و آمدند. این نشان داد ارتش آینده خطرپذیر است. اینها نشان دادند ارتش مشت گره کرده‌ای است در مقابل متجاوز. متجاوز آن روز البته عوامل آمریکا و حکومت پهلوی بودند؛ بعدها متجاوزان دیگری هم پیدا شدند که ارتش درمقابل همه‌ اینها سینه سپر کرد.

پیش‌درآمدی بر پیروزی نهضت
حادثه ۱۹بهمن‌ماه1357 یک پیش‌درآمد مؤثری بود برای پیروزی نهضت و برای پدیدآمدن عملی و واقعی انقلاب. این حادثه صرفا این نبود که حالا یک جمعی جوان مثلا از نیروی هوایی بیایند به رهبر انقلاب مهم آن روز سلام بدهند؛ نه، این حرکتی بود که در خود پیروزی انقلاب اثر داشت. چرا؟ چون موج‌آفرینی کرد؛ این حرکت موج‌آفرینی کرد. علت موج‌آفرینی‌اش هم انعکاس سریع آن بود. به فاصله‌ 4،3ساعت بعد از آنکه این حادثه اتفاق افتاد، روزنامه‌ عصر آن روز تهران تصویر حادثه را منتشر و یکباره اوضاع تغییر پیدا کرد. از طرفی مردم روحیه گرفتند، احساس کردند ارتش در مقابل‌شان نیست؛ چون تنها ابزار رژیم حقیر و ظالم پهلوی فقط همین بود که به وسیله‌ ارتش مردم را سرکوب کنند. مردم دیدند نه، ارتش درجهت آنها و درجهت انقلاب است؛ پس روحیه گرفتند.

ویژگی «انقلاب زنده»
۲۲بهمن همچنان‌که تاکنون زنده نگه داشته شده، باید در آینده نیز زنده نگه داشته شود. انقلاب زنده، انقلابی است که پیرایه‌ها و آرایش‌های خود را زنده نگه دارد و در هر دوره، با شناخت نیازها و خطرات، آن نیازها را برطرف و خطرات را خنثی کند.

بعضی‌ها انقلابی‌اند، اما انقلابی نمی‌مانند
ارتش بنا بود کنار مردم بایستد و ایستاد و انقلابی ماند. یکی از چیزهای مهمی که بنده همیشه روی آن تکیه می‌کنم، انقلابی ماندن است؛ بعضی‌ها انقلابی‌اند، اما انقلابی نمی‌مانند. انقلابی می‌شوند، اما انقلابی نمی‌مانند. ارتش انقلابی ماند. من از همان روزهای اول انقلاب در ارتش بودم در بخش‌های مختلف ارتش رفت‌وآمد داشتم.

ارتش ضدمردمی پهلوی دوم
در دوره‌ محمدرضا ارتشی درست کردند که در بیست‌وهشتم مرداد۳۲ در کنار جاسوس‌های آمریکایی و انگلیسی علیه حکومت قیام کرد و علیه مردم؛ مردم را سرکوب کرد. ارتش آن روز بی‌هویت و مغلوب سیطره‌ بیگانگان بود.

بعضی‌ها انقلابی‌اند، اما انقلابی نمی‌مانند
ارتش بنا بود کنار مردم بایستد و ایستاد و انقلابی ماند. یکی از چیزهای مهمی که بنده همیشه روی آن تکیه می‌کنم، انقلابی ماندن است؛ بعضی‌ها انقلابی‌اند، اما انقلابی نمی‌مانند. انقلابی می‌شوند، اما انقلابی نمی‌مانند. ارتش انقلابی ماند. من از همان روزهای اول انقلاب در ارتش بودم در بخش‌های مختلف ارتش رفت‌وآمد داشتم.

ارتش؛ انقلابی‌تر از روزهای نخست انقلاب
امروز ارتش جمهوری‌اسلامی به‌مراتب از آن روزهای اول انقلابی‌تر است، از روزهای هیجان مؤمن‌تر است، معتقدتر است، آماده‌تر است.















 

این خبر را به اشتراک بگذارید