• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185234
+
-

استقبال از فجر استانی

مدیر امور استان‌های جشنواره فیلم فجر روایت می‌کند

گزارش
استقبال از فجر استانی

مهتاب محمدی-روزنامه نگار

امسال جشنواره فجر استانی از روز 17بهمن کار خود را آغاز کرد و تا اینجا نمایش برخی از فیلم‌های جشنواره چهل‌و‌یکم در استان‌ها با استقبال خوبی مواجه شده است. محمدرضا سوقندی، مدیر امور استان‌های جشنواره فیلم فجر، در گفت‌وگو با همشهری، اطلاعاتی را درباره وضعیت نمایش فیلم در استان‌ها در اختیارمان قرار داده است. سوقندی درباره وضعیت نمایش فیلم‌ها در استان‌ها می‌گوید: «فجر استانی از روز 17بهمن یعنی 5روز بعد از افتتاحیه اصلی جشنواره آغاز به‌کار کرد. ما برای استان‌ها طراحی کردیم که در 32مرکز استان و در 72سینما و 1022نوبت نمایش، در هر استان حداقل 16فیلم از 22فیلم جشنواره و هر فیلم حداکثر 3بار نمایش داده شود.»  وی در ادامه افزود: «در این چند روز وضعیت استقبال از فیلم متفاوت بوده است. در استان خراسان‌رضوی، مشهد و استان‌های فارس و اصفهان استقبال عالی است؛ تا جایی که سینماها متقاضی بودند که سانس‌ها و حتی سینماهای فوق‌العاده در اختیارشان قرار دادیم.»

مردم آمدند، جشنواره رونق گرفت
خبرگزاری دولت‌هم در گزارشی به استقبال از نمایش فیلم‌ها در استان‌ها پرداخته و به تفکیک از نمایش فیلم‌ها در استان‌ها نوشته است:
مطابق این گزارش، 3سالن در قلب چهارباغ به جشنواره اختصاص داده شده است؛ سالن‌های سپاهان، فلسطین و ساحل. در سینما سپاهان که پردیس ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بود، استقبال خوبی توسط اهالی فرهنگ و هنر رقم خورد. در ۲ سینمای ساحل و فلسطین نیز شروع برنامه با اجرای سرود زیبایی در باب مهدویت و در ورودی در سینماها به‌صورت زنده و خیابانی اجرا شد و پس از آن، استقبال مردم از سانس ۱۸:۳۰ فراتر از انتظار بود.
مشهد نخستین کلانشهری است که فیلم‌های جشنواره طی روز نخست نمایش خود در آن به سانس فوق‌العاده کشیده شد. در روز نخست نمایش آثار در مشهدالرضا، فیلم‌های «در آغوش درخت»، «هفت بهارنارنج» و «کت‌چرمی» در سینماهای هویزه، آفریقا و ویلاژتوریست روی پرده رفت که با استقبال خوبی همراه بود. 3سینمای سیمرغ، پارک بازار و برفی مشهد نیز در روز نخست جشنواره، نمایش فیلم داشتند که با استقبال نسبی مخاطبان مواجه شدند.
در مازندران با وجود تأخیر در اعلام جدول نهایی اکران‌ها و کمبود زمان برای اطلاع‌رسانی فیلم‌ها، اما استقبال خوبی از آثار روز نخست صورت گرفت. در مازندران، سینما سپهر، روزانه در ۳سانس به نمایش فیلم‌های جشنواره می‌پردازد که برای سانس دوم روز نخست، استقبال بسیار خوبی از فیلم‌های جشنواره به عمل آمد.
در یزد، ۲سینمای تک و جام‌جم، هر یک روزانه در ۳ سانس به نمایش آثار جشنواره همت می‌گمارند. در روز نخست، ۲ فیلم «جنگل پرتقال» و «شماره ۱۰» روی پرده رفت که با استقبال نسبتا خوب مخاطبان مواجه شدند.
مردم شهرکرد برای آغاز جشنواره چهل‌ویکم افتتاحیه گرفتند و طی آن بسیاری از مقامات و مسئولان شهری در پردیس بهمن حاضر شدند. در روز نخست، ۲ فیلم «جنگل پرتقال» و «شماره ۱۰» نمایش داده شد که با استقبال نسبی مخاطبان مواجه شد. در شهرکرد نیز زمان چندانی برای تبلیغات جشنواره فراهم نبود و طبیعتا انتظار می‌رود تا طی روزهای آینده، فرایند استقبال از آثار، با رشد بهتری همراه باشد.
زنجانی‌ها جشنواره امسال را در ۲ سینمای روشا و بهمن برگزار می‌کنند. آنها ابتدا مراسم افتتاحیه‌ای برگزار کردند و سپس ۲ فیلم «شماره ۱۰ »و «جنگل پرتقال» را روی پرده بردند. در سینما روشا، استقبال خوبی صورت گرفت و در سینما بهمن نیز استقبال، نسبی بود.
همدانی‌ها، همزمان با مراسم افتتاحیه، فیلم «هفت بهارنارنج» را در پردیس سینمایی قدس نمایش دادند که برای این فیلم، سالن تقریبا پر بود. این فیلم در سینما فلسطین نیز با استقبال خوبی همراه بود. سینما فرهنگ همدان نیز میزبان این دوره از جشنواره است که استقبال پرشوری از فیلم «در آغوش درخت» به عمل آمد.
روز نخست جشنواره فیلم فجر کردستان با اکران ۲ فیلم «آه سرد» و «عطرآلود» در ۴ سانس، با استقبال نسبی مخاطبان همراه بود. همچنین در این روز، ۲ فیلم «یادگار جنوب» و «بعد از رفتن» روی پرده رفت که با استقبال به‌مراتب بهتری به‌نسبت ۲ فیلم دیگر همراه شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید