• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 20 بهمن 1401
کد مطلب : 185220
+
-

گل‌های سالم

ستاره فوتبال دنیای عرب هرروز بیشتر می‌درخشد

گل‌های سالم

صعود الهلال عربستان به فینال جام جهانی باشگاه‌ها را باید در راستای پیشرفت و سرمایه‌گذاری اخیر سعودی‌ها ارزیابی کرد. عربستان که برای میزبانی جام جهانی 2030 باید با 4‌میزبان مشترک آمریکای لاتین (آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه و شیلی) رقابت کند، در سال‌های اخیر توجه زیادی را معطوف فوتبال کرده که آخرین نمونه‌های آن را می‌توان همین پیروزی 3بر 2 الهلال بر فلامینگوی برزیل در نیمه‌نهایی جام جهانی باشگاه‌ها، جذب کریستیانو رونالدو توسط باشگاه النصر، خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس، پیروزی تیم ملی این کشور بر آرژانتین قهرمان جام جهانی اخیر و تلاش برای جذب ستارگان دیگری مثل مسی، مودریچ و بنزما دید.
سالم ‌الدوساری که در جام جهانی به آرژانتین گل زده و تنها شکست یاران مسی در این رقابت‌ها را به آنها تحمیل کرده بود، قهرمان این مسابقه هم بود. او 2‌گل از 3‌گل الهلال را وارد دروازه حریف برزیلی کرد. الدوساری در لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس را هم خیلی اذیت کرده بود. پس از عمر عبدالرحمن که خودش را در حد یک ستاره بین‌المللی در العین معرفی کرد اما به‌دلیل مصدومیت به فراموشی سپرده شد، در سال‌های اخیر سابقه نداشته بازیکنی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس تا این حد بدرخشد. سالم حتی در سال2018 دوره‌ای کوتاه و اجباری را در باشگاه ویارئال در لالیگا سپری کرده بود اما تنها 33دقیقه و در بازی تشریفاتی هفته آخر مقابل رئال‌مادرید به میدان رفت و روی گل زیردریایی‌ها تأثیر گذاشت اما به این دلیل که بازی به او نمی‌رسید به کشورش برگشت. او به‌قدری ناامید بود که بدون هماهنگی به عربستان برگشت و بعدها با پادرمیانی مدیران فدراسیون فوتبال این کشور مشکل حقوقی برایش پیش نیامد.
سالم ‌الدوساری 2‌پنالتی به فلامینگو زد و یک‌پاس‌گل داد و قهرمان این مسابقه بود. او با 2‌گلی که در این بازی به ثمر رساند به رکورد ۴‌گل زده در ۸‌ مسابقه‌اش در جام باشگاه‌های جهان رسید تا یک عنوان دیگر را در فوتبال عربستان برای خود کند و به نخستین بازیکن آسیایی تبدیل شود که در 3‌دوره این مسابقات پایش به گل باز می‌شود. او در جام‌جهانی هم به لهستان کمک کرده بود تا به‌عنوان تیم دوم گروه صعود کند چون در دقایق پایانی به مکزیک گل زد و این تیم را از راهیابی به مرحله حذفی محروم کرد.

سالم  شادی گل معروفی دارد که شبیه شادی گل گنبری است که کره بادام‌زمینی به نان تست می‌مالد، با این تفاوت که بعد از گلزنی قهوه عربی را با دست‌هایش هم می‌زند.

عربستان به مصر و یونان پیشنهاد کرده که در ازای پرداخت پول برای ساختن استادیوم‌های فوتبال در این کشورها، آنها قبول کنند که به طرح میزبانی مشترک جام جهانی سال ۲۰۳۰ همراه با عربستان بپیوندند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید