• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185141
+
-

آغوش وزارت ارشاد به روی همه هنرمندان باز است

آغوش وزارت ارشاد به روی همه هنرمندان باز است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده‌ای نباید با سیاسی‌کاری معیشت اهالی سینما را گروگان بگیرند، ما با این روش نادرست و خطرناک مخالف هستیم.
محمدمهدی اسماعیلی عصر سه شنبه با حضور در پردیس سینمایی ملت محل برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر (خانه جشنواره) در جمع خبرنگاران، گفت:‌ من از چند ماه پیش این صحبت را خدمت اهالی سینما گفته‌ام، عده‌ای نباید با سیاسی کاری معیشت اهالی سینما را به گروگان بگیرند. این کار خطرناک است و ما با این روش مخالفیم و آن را نادرست می دانیم.
اسماعیلی با تاکید بر این که فضا را برای کار جمعی اهالی سینما فراهم کردیم و ادامه خواهیم داد اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد عده ای سینما و اهالی سینما را با بازی‌های سیاسی به گروگان خودشان بگیرند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره رونق جشنواره گفت: درباره میزان استقبال عدد و رقم‌ها باید صحبت کنند. امروز آقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی و آقای امینی، دبیر جشنواره با عدد و رقم نشان دادند میزان حضور مردم به مراتب از سال های گذشته وسیع تر بوده است.
وی با اشاره به رونق جشنواره تئاتر فجر گفت: در تئاتر چنان استقبالی شد که در سالن های تئاتر مردم روی زمین نشسته بودند. من در حیاط دولت وقتی گفتم سالن ها مملو از جمعیت است،که یکی، دو عکس از افتتاحیه را نشان دادند. اما بعد مشخص شد چه استقبال فزاینده ای رخ داده است.
اسماعیلی  افزود: در جشنواره شهرستان‌ها که دیروز شروع شد موج استقبال و همراهی را شاهد هستیم. در سینماهای مهم تهران عدد اشغال سینماهایمان بسیار بالا و در مواردی بالای ۹۰ درصد است. این نکته نشان
می دهد مردم اهل قهر با سینما نیـستند. با سیـاست هـای خــوبی که اتفاق افتاده و فیلم هایی که به جشنواره رسیده، فضای الفت، وفاق و همبستگی بین خانواده های ایرانی و سینما تقویت شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آغوش وزارت ارشاد به روی همه هنرمندان باز است و اگر کسی دچار اشتباهی شده باشد فضا باز است و ما از بازگشت تمام هنرمندان استقبال می‌کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید