• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185140
+
-

نظرات مهمانان برنامه‌ها موضع خودشان است

واکنش رئیس سازمان صداوسیما به حرف‌های مهمان برنامه« هفت»

گزارش
نظرات مهمانان برنامه‌ها موضع خودشان است

برنامه «هفت» با اینکه از شبکه3 به شبکه نمایش کوچ کرده و دیگر مسعود فراستی هم در آن حضور ندارد، اما حاشیه‌هایش را در خانه قبلی جا نگذاشته و با آنها به خانه جدید آمده است. یکشنبه شب، ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما و تلویزیون، یکشنبه شب مهمان برنامه «هفت» بود و درباره سینماگران زن، حرف‌هایی زد که واکنش‌های زیادی را چه در فضای مجازی و چه در رسانه‌های رسمی به‌دنبال داشت. حتی دوشنبه‌شب، در قسمت «میز نقد» برنامه، امیر قادری پیش از اینکه سخنانش را آغاز کند، به حرف‌های طالبی واکنش نشان داد و بیان این صحبت‌ها را از رسانه ملی نادرست خواند. در تازه‌ترین واکنش به صحبت‌های طالبی، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا گفت: «ما در فضای غبارآلودی که در ماه‌های اخیر با آن روبه‌رو بودیم شاهد موضع‌گیری‌های غلطی از سمت برخی چهره‌ها و هنرمندان بودیم که تصورات، تحلیل‌ها و روایت‌های غلط آنها باعث شد اینها به عرصه‌ای وارد شوند که شاید بخش زیادی از واقعیت را نتوانستند ببینند و سخنانی بیان کردند که احساسات بخش عمده‌ای از جامعه را جریحه‌دار کرد. واکنش‌ها به این رفتارها، عکس‌العمل‌ها و کنش‌ها طبیعتاً متفاوت بوده و آنچه توسط مهمان و کارشناس برنامه‌ها مطرح می‌شود طبیعتاً موضع و نظر خودشان است.»
وی درباره ادبیات به‌کاررفته در این برنامه هم گفت: «آنچه باید به آن توجه کرد این است که در فضایی که به مقدس‌ترین مقدسات ما در طول ماه‌های گذشته توهین شده و با وجود فتنه‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم، طبیعی است که واکنش‌ها و عکس‌العمل‌هایی صورت بگیرد که البته بعضی از این نظرات با ادبیات بهتری می‌توانست بیان شود. شاید با ادبیات مناسبی بیان نشد، اما واکنشی به آن رفتارها و اظهارنظرهایی است که در طول این چند‌ماه بیان شده بود.»
بهروز افخمی در برنامه دوشنبه شب «هفت» نیز در قبال اعتراض امیر قادری به حرف‌های طالبی و واکنش خودش در مقام مجری هفت به حرف‌های کارگردان «قلاده‌های طلا»، آن حرف‌ها را طنزآمیز دانست و سرگرم‌کنندگی سینما را وظیفه اصلی آن قلمداد کرد.

به‌دنبال جنجال نیستیم
محمد تنکابنی، تهیه‌کننده «هفت»، درباره قسمت حاشیه‌ساز این برنامه با حضور ابوالقاسم طالبی به ایسنا گفت: در این قسمت سوژه ما عِرق ملی در سینمای ایران بود که بابت آن کار محتوایی انجام شده بود. آقای طالبی هم بر همین مبنا دعوت شده بودند که به حوزه عرق ملی در سینمای ایران بپردازند؛ اما از جایی به بعد جهت صحبت‌های مهمان با موضوعی که مدنظرمان بود، متفاوت شد و این اتفاقی است که در بسیاری از برنامه‌ها رخ می‌دهد. به هر حال، در برنامه موضوعی مشخص می‌شود، مهمانی دعوت می‌شود و در جاهایی دست مهمان و کارشناس بسته نیست. در این برنامه هم آقای طالبی یکسری نکاتی را فرمودند که بر مبنای همین آزادی بیان بوده و قاعدتا صحبت‌هایی که انجام می‌دهند به کارشناس و مهمان برنامه مربوط است.
وی با بیان اینکه این اتفاق سناریویی از قبل چیده شده نبود و مهمان برنامه در لحظه صحبتی را انجام داد، گفت: این نوع موارد در برنامه «هفت» روال خاصی نیست که بگویم هر سری به‌دنبال جنجال هستیم؛ چراکه موضوع و محور برنامه ما کاملا مشخص است.
 آقای طالبی به‌عنوان فیلمساز صحبت‌هایی را انجام دادند که قطعا اگر لازم باشد خودشان باید پاسخگو باشند؛ چرا‌که موضوع و فضای برنامه ما کاملا مشخص بود. تنکابنی درباره واکنش بهروز افخمی هم به این صحبت‌ها گفت: آقای افخمی در برنامه شامگاه گذشته «هفت» هم همین نکته را عنوان کردند که به هر حال این صحبت‌ها نظر شخصی مهمان بوده ‌و خنده‌های ایشان متوجه ادبیاتی بوده که ابوالقاسم طالبی به‌کار می‌بُرد و این جملات برایش چیزی در حد شوخی و مزاح بوده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید