• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185121
+
-

نکته بازی/ مثلاً کدام کشف؟

مرتضی پورعلی‌گنجی که به شکلی غیرمنتظره در جام‌جهانی2022 فیکس شد، برای خداحافظی با کی‌روش یک پیام طعنه‌آمیز منتشر کرده: «همه بازیکنایی که حتی یک وجب پرچم ایران رو در کشورهای مختلف بالا نگه می‌دارن کشف خودت هستن رئیس.» خب البته می‌دانید که مدت‌هاست فوتبال ایران با بحران درخشش لژیونرها مواجه است؛ یعنی اگر در اواخر دهه90 میلادی یک دو‌جین ستاره در بوندس‌لیگا داشتیم یا سال2006 بخش زیادی از بازیکنان تیم ملی در اسپانیا و ایتالیا و... توپ می‌زدند، الان در 5 لیگ معتبر جهان فقط 2نماینده داریم؛ سامان قدوس که سفت به نیمکت برنتفورد چسبیده و سردار آزمون که 13‌ماه است یک گل برای لورکوزن زده. شاید هم منظور پورعلی‌گنجی مهدی طارمی است که در این صورت باید یادش انداخت او را علی دایی کشف کرده، نه رئیس!

شما بودید، نمی‌گرفتید؟
دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب هنوز تکلیف کاوه رضایی روشن نشده است. مهاجم نیم‌فصل اول تراکتور که قراردادش را با این تیم فسخ کرده، یک تفاهمنامه با استقلال دارد که براساس آن باید به جمع آبی‌پوشان برگردد. به هر دلیلی هم اگر این اتفاق رخ ندهد، او 10میلیارد تومان غرامت خواهد گرفت! حالا ساپینتو کاوه را نخواسته و چون این بازیکن کلا اهل اظهارنظر نیست، بازار شایعات در موردش داغ شده است. بر همین اساس می‌گویند رضایی با استقلال سازش نمی‌کند و می‌گوید یا مفاد آن قرارداد 45میلیاردی باید اجرا شود یا 10میلیارد خسارت را می‌گیرد. خب البته شاید خیلی‌ها خوش‌شان نیاید، اما انصافا اگر خودتان بودید و با این مدیران آماتور چنین قراردادی می‌بستید، از خیر 10میلیارد می‌گذشتید؟ مشکل از رضایی نیست، از آقایان مدیر است.

اگر زحمتی نیست، برنده شو!
این روزها که بحث احتمال حضور یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی داغ شده، دوباره اسم امیر قلعه‌نویی به‌عنوان یکی از گزینه‌ها سر زبان‌ها افتاده است. مشکل اما اینجاست که 10سال از آخرین موفقیت امیر می‌گذرد و او در این مدت با وجود حضور در تیم‌های متمول و پرمهره‌ای همچون استقلال، سپاهان و گل‌گهر، هیچ جامی کسب نکرده است. از زمانی هم که احتمال حضور دوباره قلعه‌نویی در تیم ملی مطرح شده، نتایج او در سیرجان خراب شده است. در 4هفته گذشته، گل‌گهر هیچ بردی کسب نکرده و در آخرین مسابقه خود نیز با 4گل به سپاهان باخته؛ حریفی که تازه یک نیمه هم 10نفره بوده است. گل‌گهر امروز میزبان مس کرمان است؛ خواستیم به امیرخان توصیه کنیم اگر زحمتی نیست، لااقل تیم چهاردهم جدول را ببرد!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید