• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185110
+
-

دربی کرمان و جنگ آبادان

پرسپولیس امروز در آبادان به مصاف صنعت‌نفت می‌رود که تا امروز در شهر خودش حتی یک‌ برد هم نداشته است

هفته نوزدهم لیگ برتر که دیروز آغاز شد، امروز با برگزاری 4بازی به‌پایان می‌رسد. از جمع تیم‌های صدرنشین و مدعی قهرمانی، استقلال و سپاهان روز گذشته بازی‌های خود را انجام دادند و حالا این پرسپولیس است که فرصت دارد 24ساعت بعد از رقبا و با آگاهی از نتایج آنها دوباره به صدر جدول برگردد. به‌خصوص که حریف امروز سرخپوشان، تیم ماقبل‌آخر جدول رده‌بندی است.
 
   نفت آبادان – پرسپولیس
هر دوی این تیم‌ها در پایان هفته گذشته تیم‌های دوم جدول رده‌بندی بودند؛ پرسپولیس از بالای جدول دوم بود و صنعت‌نفت از پایین. آبادانی‌ها بعد از سال‌ها که در میانه‌های جدول روزهای کم‌مخاطره‌ای را می‌گذراندند و خطر سقوط تهدیدشان نمی‌کرد، در این فصل دوباره شبیه سال‌های دورشان شده‌اند؛ سال‌هایی که باید در انتهای جدول برای سقوط نکردن می‌جنگیدند. نفت آبادان یکی از رکودداران سقوط از لیگ برتر است و امسال تغییر چندباره کادر فنی هم هنوز نتوانسته آنها را از قعر جدول جدا کند. زردها در این فصل فقط 2برد داشته‌اند که هر 2برد هم خارج از خانه به‌دست آمده است؛ یعنی پرسپولیس امروز میهمان تیمی است که هنوز نتوانسته در خانه خودش پیروز شود. پرسپولیس اما در 9بازی خارج از خانه 5بار پیروز شده و فقط یک‌بار شکست خورده است. سرخپوشان البته در بدترین فرم خودشان به پست آبادانی‌ها خورده‌اند. تیم یحیی از 2بازی اخیر فقط یک امتیاز گرفته، به‌خاطر مشکلات داوری اعصاب درست و حسابی ندارد و دروازه‌بان ملی‌پوش تیم هم به‌دلیل اخراج در بازی قبلی غایب بزرگ این میدان است. با وجود این، امروز هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی و کسب 3امتیاز قرمزپوشان را راضی نخواهد کرد. یحیی که هفته گذشته تهدید کرده بود با امیدهایش به لیگ ادامه خواهد داد، امروز آخرین امیدهایش را در آبادان جست‌وجو می‌کند؛ آخرین امیدها برای ماندن در کورس و بازگرداندن جام به خانه پرسپولیس. امروز یک چشم تماشاگر به بازیکن‌های 2تیم است و چشم دیگرش به داور که با توجه به 2بازی قبلی پرسپولیس، بیشتر از همیشه زیر ذره‌بین خواهد بود. قضاوت این بازی بر عهده پیام حیدری است.

   هوادار – تراکتور
همه می‌دانند که تراکتور با پاکو خمز کاملا اوج گرفته و یکی از بهترین تیم‌های چند هفته اخیر بوده است. حاصل کار تراکتور در 4هفته اخیر 3برد و تنها یک مساوی بوده و این در حالی است که حریفانش تیم‌هایی مثل فولاد، گل‌گهر و استقلال بوده‌اند. تیم محبوب تبریزی‌ها با این کارنامه امروز به مصاف شاگردان ساکت الهامی می‌رود که اگرچه در میانه جدول می‌پلکند اما آنها هم در هفته‌های اخیر فرم خوبی داشته‌اند. هوادار اگرچه در فصل جاری 6باخت داشته اما در 6بازی اخیرش هیچ باختی نداشته و بعید نیست بتواند تراکتور را هم متوقف کند. بازی رفت 2تیم در تبریز بدون گل مساوی تمام‌شده بود و هوادار در بازی برگشت نیز به همین نتیجه راضی است. آیا تراکتوری‌ها هم به این نتیجه راضی هستند؟ اصلا حرفش را هم نزنید.

   گل‌گهر – مس کرمان
یکی از اتفاقات جالب این فصل برای گل‌گهر این است که هنوز نتوانسته تیم‌های هم‌استانی خودش را شکست دهد. شاگردان قلعه‌نویی در 2بازی با مس رفسنجان و یک بازی با مس کرمان به 3مساوی رسیده‌اند و امروز چهارمین و آخرین بازی‌شان را با تیم‌های استان کرمان انجام می‌دهند. گل‌گهر در رتبه چهارم جدول است و مس کرمان در رتبه سوم از پایین جدول. اما در بازی رفت 2تیم، این مس بود که 2بار از حریف پیش افتاد و گل‌گهر فقط به لطف یک گل‌به‌خودی آن هم در دقیقه 2+90 توانست از شکست فرار کند. گل‌گهر در این هفته‌ها نتایج خوبی نگرفته و برای نخستین‌بار در فصل جاری 4هفته متوالی را بدون برد گذرانده است. مس کرمان در حالی به زمین سیرجان می‌رود که در 9بازی خارج از خانه‌اش 7بار شکست خورده و فقط 2مساوی گرفته است.

   ذوب‌آهن – ملوان
این مسابقه 2تیمی است که یکی از آنها کاملا روی فرم است و دیگری بدترین هفته‌هایش را سپری می‌کند. ملوان در 9بازی اخیرش فقط یک باخت به استقلال داده و در سایر بازی‌ها موفق بوده است. برای تیمی که از 9بازی قبلی‌اش 6بازی را باخته بود، این تحول خیلی بزرگی است. در عوض ذوب‌آهن طی 6هفته اخیر رنگ پیروزی را ندیده و 3باخت و 3مساوی به‌دست آورده است. تیم مهدی تارتار فقط در ابتدای فصل 6بازی را بدون برد گذرانده بود که البته آن مقطع هم با 6مساوی و بدون باخت تمام شد. ذوب‌آهن برای فرار از این شرایط نیازمند پیروزی بر ملوان است وگرنه کم‌کم باید به زندگی در جمع قعرنشین‌ها عادت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید