• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 19 بهمن 1401
کد مطلب : 185089
+
-

تلفات ورزشی‌ها در زمین‌لرزه ترکیه

زلزله شدید اخیر ترکیه و سوریه تلفات ورزشی هم داشته. خوشبختانه حال علی قلی‌زاده که در منطقه زمین‌لرزه بوده خوب است و برای علی کریمی و مجید حسینی هم که در راه بودند، اتفاقی نیفتاده اما از چند ورزشکار ایرانی که در این کشور به‌سر می‌بردند، هنوز اطلاعی در دست نیست. 3‌ورزشکار ایرانی عضو تیم ملی قطع عضو شامل حامد مطرودی از شهرستان شادگان، مهدی سعیداوی از شهرستان سوسنگرد که جانباز ۵۰درصد است و محمدرضا میراحمدی از شهرستان رامهرمز که به‌عنوان لژیونر در تیم‌های ترکیه حضور داشتند، گویا زیر آوار مانده‌اند و هنوز از آنها خبری نیست.
   درپی وقوع این زمین‌لرزه مهیب 7.8ریشتری در جنوب ترکیه، اتحادیه جهانی کشتی از مرگ ۷‌ کشتی‌گیر ترکیه تا لحظه نگارش این مطلب خبر داد. طاها آکگل، چهره شاخص کشتی جهان و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک با اعلام اینکه ۳۰ تا ۴۰‌کشتی‌گیر یک باشگاه ورزشی زیر آوار یک ساختمان مانده‌اند، خواستار کمک فوری برای نجات این کشتی‌گیران شد. رسانه‌های ترکیه نیز دیروز اعلام کردند اجساد 2‌کشتی‌گیر ۱۴ و ۱۵‌ساله را بیرون کشیده‌اند. در مجموع فعلا 7‌ کشتی‌گیر جان باخته‌اند.
   یک تیم کامل فوتبال در ترکیه زیر آوار مانده. هتلی که اعضای باشگاه کاهرامان (قهرمان) ماراش اسپور در آن اقامت داشتند، تخریب شد و اعضای این باشگاه دسته سومی فوتبال ترکیه زیر آوار ماندند. یکی از اعضای کادر فنی کاهرامان ماراش نجات پیدا کرده و تلاش‌ها برای نجات سایر اعضای این باشگاه از آوار زلزله ادامه دارد.
   ولکان دمیرل، دروازه‌بان پیشین تیم ملی ترکیه که در قامت مربی تیم هاتای‌اسپور، زلزله در این منطقه را به چشم دیده، با چشمانی اشکبار تقاضای کمک کرد.
   کریستین آتسو، وینگر تیم هاتای اسپور ترکیه که در دیدار روز پیش از زمین‌لرزه مقابل کاسیم پاشا با ضربه ایستگاهی موفق به گلزنی شد در زلزله ترکیه زیر آوار است و عملیات برای یافتن او ساعت‌هاست آغاز شده که البته عصر دیروز خبر رسید او زنده از زیر آوار خارج شده است.
   یک روز پس از آنکه باشگاه ینی مالاتیا اسپور اعلام کرده احمد ایوب ترک‌ارسلان دروازه‌بان ۲۸‌ساله این باشگاه همچنان زیر آوار است، تلاش برای نجات این دروازه‌بان نتیجه داد. تانر ساووت، مدیر این باشگاه به همراه 6بازیکن دیگر تا عصر دیروز هنوز زیر آوار بودند.
   جسد بی‌جان ایوپ تورکاسلان، دروازه‌بان ینی مالاتیا اسپور ترکیه (۲۸ساله) زیر آوار پیدا شد.
   نادر جوخدار بازیکن سابق تیم ملی سوریه و پسرش تاج، جان خود را از دست دادند. طبق بیانیه‌ سایت باشگاه الوثبه (تیمی که جوخدار در سال‌های 2003 و 2004 در آن توپ می‌زد) این خبر تأیید شده است. جوخدار در 2‌سال حضورش در تیم ملی سوریه (1995تا 1997) 14‌بازی و 9‌گل ملی به ثبت رساند.
   زلزله اخیر در ترکیه نیز باعث تعلیق تمامی بازی‌های سوپرلیگ فوتبال این کشور شده است.
   وینچنتزو مونتلا، سرمربی ایتالیایی تیم آدانادمیر اسپور که در بطن زمین‌لرزه حضور داشته، گفته است: «همراه با آدانادمیراسپور ۲‌روز است در استانبول حضور داریم اما بازی‌مان لغو شد. می‌دانم در آدانا زلزله به‌شدت حس شده و بسیاری از بازیکنان‌مان نگران خانواده‌ها هستند. اخباری درخصوص ریزش ساختمان‌ها شنیده شد و حتی هتلی که من در آن اقامت داشتم تخلیه شده و آتش گرفته است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید