• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 185017
+
-

دختران مهتاب

حال و هوای دختران نوجوان در ایام‌البیض امسال در مسجد رسول‌اللهص رباط کریم

نگاه
دختران مهتاب

شهره کیانوش‌راد- روزنامه‌نگار

استقبال دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها برای حضور در مسجد رسول‌الله(ص) شهرک شهید آبشناسان در رباط کریم امسال بیش از سال‌های دیگر بود. حجت‌الاسلام حمید سرمدی، امام جماعت جوان این مسجد، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این مسجد و ارتباط با مدارس در طول سال را مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در استقبال پرشور نوجوانان و جوانان برای شرکت در مراسم اعتکاف می‌داند. خودش می‌گوید: «از میان 250نفر معتکف، 90نفر به دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها اختصاص دارد و تعدادی هم دختران 4و 5ساله هستند که همراه مادرانشان به مسجد آمده‌اند.»

استقبال فراوان، ثبت نام محدود
سرمدی از 6سال پیش که به‌عنوان امام جماعت در شهرک شهید آبشناسان حضور دارد، به‌دلیل فعالیت‌های فرهنگی و جذب جوانان به مسجد، چند سال پی‌درپی به‌عنوان امام جماعت نمونه شهرستان انتخاب شده است. او با همکاری مردم و جوانان، این مسجد را به پایگاه فرهنگی و اجتماعی در این شهرک تبدیل کرده: «امسال استقبال برای ایام البیض زیاد بود و ما به‌دلیل محدودیت فضای مسجد نتوانستیم از همه معتکفان ثبت نام کنیم. برای اینکه مادران دارای فرزند کوچک بتوانند بدون دغدغه و نگرانی به عبادت و برنامه‌های مذهبی در مسجد بپردازند، مهد کودک کوچکی در مسجد راه‌اندازی شده که در ایام اعتکاف هم فعال بود.»

دوستان بسیاری پیدا کردم
رقیه قراباغی، معتکف جوانی است که برای نخستین‌بار در مراسم اعتکاف شرکت کرده است.
خودش می‌گوید: «از مراسم اعتکاف چیز زیادی نمی‌دانستم و وقتی برای نخستین بار در کانال مجازی مسجد خبر ثبت نام از معتکفان را شنیدم دوست داشتم در این مراسم شرکت کنم. می‌دیدم که برخی از دختران همراه دوستان یا خانواده‌شان ثبت نام کرده‌اند ولی من تنها ثبت نام کرده بودم و قبل از ورود به مسجد با خودم گفتم که حتماً مراسم اینگونه است که هر کسی در گوشه‌ای می‌نشیند و مشغول عبادت و به جا آوردن برنامه‌های دعا و نیایش می‌شود اما در همان لحظه ورود با خانمی برخورد کردم که با روی باز و چهره‌ای صمیمی به من خوش‌آمد گفت و از من خواست به جمع آنها بروم. دوستان بسیاری پیدا کردم و قرار گذاشتیم برای مراسم هیأت و مولودی و مجالس مذهبی همدیگر را دعوت کنیم و دوستی‌هایمان ادامه پیدا کند. مراسم اعتکاف برایم بسیار دلنشین بود. در دورهمی‌های شبانه توانستم پاسخ بسیاری از سؤالاتم را گرفته و از نصیحت‌های مادران سالمند و آشنایی با دوستان جدیدم لذت ببرم. همان شب اول تصمیم خودم را گرفتم که هر سال در مراسم اعتکاف شرکت کنم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید