• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 184995
+
-

آماربازی

08
در لیگ برتر فوتبال ایران، بررسی نتایجی که تیم‌های نیمه بالای جدول مقابل یکدیگر گرفته‌اند نشان می‌دهد تیم آلومینیوم بدون هیچ بردی مقابل دیگر تیم‌ها و حتی بدون آنکه توانایی گلزنی مقابل حریفان را داشته باشد به جمع 8تیم برتر لیگ رسیده است. آلومینیوم که رتبه هفتم را دارد، در 8بازی مقابل تیم‌های اول تا هشتم لیگ به 5مساوی و 3باخت رسیده و هرگز دروازه هیچ تیمی را باز نکرده است. این در حالی است که فولاد از 9بازی مقابل تیم‌های بالا، 4برد به‌دست آورده و در مجموع فقط 2بار به آنها باخته است. اگر یک جدول 8تیمی با توجه به بازی‌های این 8تیم مقابل یکدیگر ترسیم شود، فولاد رتبه دوم این جدول را دارد و آلومینیوم در رتبه آخر قرار می‌گیرد. اما در جدول اصلی لیگ، فولاد هشتم است و آلومینیوم هفتم.
 
16
در جدول 8تیمی براساس تقابل داخلی میان تیم‌های بالای جدول، سپاهان با 9بازی، 4برد، 4مساوی و یک باخت صاحب 16امتیاز و صدرنشین است. سپاهان در تقابل با تیم‌های بالا 14گل زده و 7گل خورده تا با اختلاف یک گل نسبت به تراکتور، بیشترین گل زده را داشته باشد. تنها شکست سپاهان در خانه خودش مقابل فولاد رخ داده و بازی برگشت آن مسابقه همین امروز در اهواز برگزار خواهد شد. فولاد با 15امتیاز از 9بازی رتبه دوم را در جدول 8تیمی دارد و پرسپولیس و تراکتور 13امتیازی هستند. پرسپولیس به تراکتور و فولاد باخته و از تیم‌های بالا مس رفسنجان، گل‌گهر و آلومینیوم را برده است.
 
07
عملکرد استقلال در مقابل تیم‌های بزرگ هم قابل‌قبول نبوده و این تیم رتبه هفتم را بین 8تیم دارد. استقلال در تقابل‌های بزرگ فقط یک برد مقابل گل‌گهر دارد که آن هم در آخرین دقیقه و با یک پنالتی در سیرجان به‌دست آمد. تیم ساپینتو 2بار به سپاهان و یک‌بار به تراکتور باخته و 4بازی را هم با تساوی به پایان رسانده تا از 8بازی 7امتیاز بیشتر نداشته باشد. بعد از آلومینیوم و استقلال، ضعیف‌ترین تیم در تقابل‌های بزرگ گل‌گهر سیرجان است که صاحب 2برد، 5مساوی و 3باخت مقابل تیم‌های بالای جدول شده است. 2برد گل‌گهر مقابل تراکتور و فولاد و 3باخت این تیم در برابر پرسپولیس، استقلال و سپاهان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید