• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 184994
+
-

نکته بازی/ هر لحظه به رنگی...

رسانه‌های قطری از توافق نهایی بین کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال قطر خبر دادند. به این ترتیب او به‌زودی روی نیمکت میزبان جام‌جهانی 2022خواهد نشست تا این تیم را برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2023آماده کند. یک نکته جالب در خلال مذاکرات کی‌روش با قطری‌ها که توجه مخاطبان ایرانی را جلب کرد، استفاده این مربی از کت عنابی بود؛ به رنگ پرچم و پیراهن ملی قطر. کی‌روش پیش از این نیز نشان داده بود راه‌های اثرگذاری بر جامعه میزبان را به خوبی بلد است؛ مثل زمانی که در تهران دستبندی به رنگ پرچم ایران به‌دست می‌بست یا وقتی در کلمبیا پیراهن تیم ملی این کشور را پوشید. کارلوس در قاهره هم لباس سرخ به تن کرده و گفته بود: «اجازه بدهید خودم را یک مصری بدانم!»

استراحت مطلق
در خبرها آمده است که آمانوف، هافبک ازبکستانی استقلال در تمرینات این تیم شرکت نمی‌کند و جواب تماس‌های مدیران را هم نمی‌دهد. آمانوف که جایی در برنامه‌های تاکتیکی ساپینتو ندارد، از سوی باشگاه برای فسخ قرارداد و توافق مالی دعوت شده، اما آن را نمی‌پذیرد. به‌عبارت دیگر این بازیکن ترجیح می‌دهد در جمع آبی‌پوشان باقی بماند و پولش را تمام و کمال بگیرد. جالب است که در پنجره زمستانی از آمانوف خواسته بودند تیم جدیدش را معرفی کند اما او این مسئله را نپذیرفت و پس از پایان مهلت نقل‌وانتقالات بود که گفت پیشنهاد دارد و بعد هم تمرینات را پیچاند. خلاصه‌اش این است که هافبک ازبکستانی تا الان در استقلال مشغول استراحت بود و از حالا به بعد این استراحت را به شکل «مطلق» درآورده است. بخور و بخواب!

حالا دیگر می‌توانی برنگردی
آیاندا پاتوسی، هافبک نیم‌فصل اول فولاد که در لیست مازاد قرار گرفته بود، بدون اینکه تیمی پیدا کند برای همیشه ایران را ترک کرد. این هافبک 30ساله اهل آفریقای‌جنوبی از نظر فنی، جزو خارجی‌های خوب سالیان اخیر فوتبال ایران به‌شمار می‌آمد اما همیشه مشکل چاقی و تنبلی داشت. او معمولا دیر و ناآماده از مرخصی‌هایش برمی‌گشت و باشگاه هم همیشه از دستش شاکی بود. در طول همکاری پاتوسی با فولاد، حداقل 4مصاحبه آتشین از جواد نکونام علیه این بازیکن می‌شود پیدا کرد. نهایتا هم کار به جایی رسید که نه‌تنها او از باشگاه خوزستانی جدا شد، بلکه هیچ تیمی این بازیکن را نخواست. حالا دیگر خیال پاتوسی راحت شده و بعد از ترک ایران تا هر وقت خواست می‌تواند در کشور خودش بماند و غذا بخورد!




 

این خبر را به اشتراک بگذارید