• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
دو شنبه 17 بهمن 1401
کد مطلب : 184904
+
-

نقل قول

افزایش ۵۰ درصدی بودجه زنان
 انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری: بودجه مربوط به زنان ۵۰ درصد افزایش یافت و این یکی از اتفاقات خوب در حوزه زنان و نشانه نگاه ویژه دولت سیزدهم به این بخش است. علاوه بر افزایش 50درصدی بودجه قراراست یک‌درصد بودجه دستگاه‌ها به طرح‌های ارتقا و توانمند‌سازی‌ زنان اختصاص ‌یابد.

حداقل افزایش حقوق سربازان، ۲۰ درصد
رجب رحمانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به سربازان توجه ویژه‌ای شده و بنا بر این است که حقوق سربازان حداقل ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.لایحه بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۲ از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۱ وضعیت مناسب‌تری دارد.

تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی کودکان کار و خیابان
محمدرضا حیدرهایی، سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور: اطلس آسیب‌های اجتماعی کودکان کار و خیابان پس از تکمیل بانک اطلاعاتی تهیه می‌شود. این اطلس به ما می‌گوید، پراکندگی کودکان کار و خیابان در کدام استان‌ها بیشتر است. همانطور که می‌دانید تعداد زیادی از کودکان کار و خیابان از اتباع سایر کشورها هستند.

اختصاص 80درصد اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی
حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: تا انتهای دی‌ماه حدود ۸۰ درصد مبلغ بودجه سال ۱۴۰۱ به سازمان آموزش و پرورش استثنایی داده شد که انتظار داریم با کمک سازمان برنامه و بودجه برای نخستین بار بتوانیم تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته باشیم. سال گذشته ۷۳ درصد اختصاص یافت.رشد بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی حدود ۱۷ درصد است که ۲ درصد نسبت به بودجه کل وزارت آموزش و پرورش کمتر رشد داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :