• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 17 بهمن 1401
کد مطلب : 184903
+
-

میز خبر

راه‌اندازی «صندوق ضمانت» وام مددجویان
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از پیگیری راه‌اندازی صندوق ضمانت جهت تسهیلگری ضمانتِ وام مددجویان خبر داد و گفت:‌ بهزیستی به 2 طریق به‌دنبال استفاده از این قانون است که درصورت کسب اعتبارات لازم از سازمان برنامه با کارسازی اعتبارات مذکور در یکی از صندوق‌های ضمانت موجود در سطح کشور برای این موضوع اقدام خواهد کرد یا می‌توان صندوق جدید دیگری در سازمان راه‌اندازی کرد. به‌گفته سیدمحمد حسن صافی، این صندوق بین مددجو و بانک‌ها جهت تسهیلگری ضمانت، واسطه خواهد شد و درصورت عدم‌بازپرداخت مددجو، صندوق ضمانت موضوع را از مددجو پیگیری خواهد کرد.

میز خدمت ثبت‌ احوال برپا ست
همزمان با دهه مبارک فجر میز خدمت سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه خدمات آسان‌تر و جامع‌تر به شهروندان به‌مدت یک هفته در ستاد این سازمان بر پا خواهد‌بود. در این میز خدمت ثبت احوال که از دیروز دایر شده است خدماتی ازجمله درخواست صدور کارت هوشمند ملی، تعویض شناسنامه و عکس‌دار شدن شناسنامه از ساعت 8 لغایت 18 به عموم مردم ارائه می‌شود. شهروندان می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم و حضور در پای این میز خدمت از خدمات هویتی ثبت احوال بهره‌مند شوند.

رشد 8.5برابری بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی
سازمان تأمین ‌اجتماعی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: درحالی‌که جمعیت کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از سال ۵۷ تاکنون حدود ۲.۳برابر شده است، تعداد بیمه‌شدگان این سازمان نیز در این مدت، رشد 5/8 برابری را تجربه کرده است. براساس این گزارش نرخ رشد بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی در این مدت حدود ۸.۵برابر بوده و هم‌اکنون تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی این سازمان بالغ بر ۳۷.۹میلیون نفر و تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی این سازمان نیز ۷.۲میلیون نفر است.

خودکفایی ۸۰۰ هزار خانواده کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان را یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های کمیته عنوان کرد و افزود: کمیته امداد حدود ۸۰۰هزار خانواده تحت پوشش را با برنامه‌های توانمندسازی خودکفا کرده و اقتصاد این تعداد خانواده به‌طور کامل مستقل شده است. مرتضی فیروزآبادی از راه‌اندازی ۲میلیون و ۱۱۳هزار طرح اشتغال از ابتدا تا به امروز خبر داد و گفت: فقط از ابتدای امسال ۳۰۰هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شد که این مشاغل به‌طور میانگین ۶۰ تا ۷۰درصد ماندگاری دارند.

تلاش برای تهیه نقشه راه گردشگری معلولان
عضو هیأت مدیره انجمن گردشگری معلولان از تلاش این انجمن برای تهیه نقشه راه گردشگری معلولان خبر داد و گفت: درنظر داریم، مشکلات سفر معلولان را اولویت‌بندی کنیم. حمید شهبازی، عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان به‌عنوان نخستین انجمن تخصصی گردشگری معلولان افزود: در کشورمان باید مناسب‌سازی‌‌ها برای سفر معلولان مشخص و تعریف شده باشد؛ اینکه یک معلول کجا می‌تواند برود و از چه امکاناتی به تنهایی می‌تواند استفاده کند، ارتباط این جامعه با دانش‌بنیان‌ها چگونه باشد و چطور از فضای مجازی برای تهیه نقشه راه استفاده کنیم.

کیفیت‌به بخشی فعالیت‌های پرورشی در ۳۰درصد مدارس
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در راستای اجرای «سند انتظار ریاست‌جمهور از وزیر آموزش و پرورش» بخشنامه‌ای را برای «کیفیت بخشی به فعالیت‌های پرورشی در تحقق تربیت چندساحتی در حداقل ۳۰درصد مدارس تا ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰3-۱۴۰4» به معاونت پرورشی و فرهنگی ابلاغ کرد که در آن آمده‌است:‌ با توجه به اینکه حسن اجرای این اقدام مستلزم تمرکز تمام‌وقت در مدیریت آن است، مقتضی است نسبت به شناسایی و پیشنهاد مدیر اجرایی از میان صاحب‌نظران و افراد توانمند حوزه تعلیم و تربیت و معرفی به قرارگاه اجرایی‌سازی‌ سند تحول بنیادین حداکثر ظرف مدت زمان یک هفته اقدام کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :