• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184700
+
-

اکران 18فیلم در اصفهان

آغاز سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان

امسال چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در حالی برگزار می‌شود که اصفهان نیز در برگزاری این جشنواره سهیم خواهد بود. سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اصفهان از دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و اکران فیلم‌ها در اصفهان تا ۲۳ بهمن‌ماه، به‌مدت ۷روز در سینماهای «فلسطین» و پردیس سینمایی «ساحل» برای اکران عمومی و در سینما «سپاهان» ویژه اکران اصحاب رسانه، مطبوعات و هنرمندان ادامه خواهد داشت.
علی تمنایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد ۷۲ فیلم به دبیرخانه مرکزی این جشنواره ارسال شده که پس از بررسی‌ها، تعداد ۱۸ فیلم در بخش سودای سیمرغ به تأیید رسیدند، توضیح داد: اصفهان از اکران فیلم‌ها، بی‌نصیب نخواهد بود و همه فیلم‌ها در اصفهان نیز اکران خواهد شد. ضمن اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اصفهان از روز دوشنبه 1۷ بهمن‌ماه با مراسم افتتاحیه و تجدید میثاق هنرمندان با شهدا در گلستان شهدای اصفهان، آغاز خواهد شد و اکران فیلم‌ها در اصفهان تا ۲۳ بهمن‌ماه به‌مدت ۷روز ادامه خواهد داشت. در نهایت، برنامه اختتامیه جشنواره فیلم فجر اصفهان در روز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
تمنایی، حضور هنرمندان اصفهانی در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را قابل‌ توجه دانست و افزود: در راستای دیده شدن هنرمندان و اهالی سینمای استان، در برنامه اختتامیه جشنواره فیلم فجر اصفهان از آنها تجلیل و از زحمات آنها تشکر خواهد شد که بر این اساس، هیأت انتخاب در استان تشکیل و نامزدها بررسی شدند. همچنین برای توجه به تولیدات هنرمندان استانی، فراخوانی منتشر کرده‌ایم تا افراد علاقه‌مند برای اکران آثارشان در جشنواره فجر درخواست دهند.  به همین منظور، آثار این افراد در سینما سپاهان در کنار فیلم‌های سودای سیمرغ، اکران خواهند شد.جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همیشه با فراز و فرودهایی همراه بوده، اما دوباره چشم اصفهان به برگزاری جشنواره روشن ‌شده است که امیدواریم از برگزاری جشنواره استقبال شده و شاهد نشاط و تحرک ویژه‌ای از سوی هنرمندان باشیم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ، اعلام کرد: امسال فیلم‌های سودای سیمرغ هر روز در۳‌سانس۱۶، ۱۸:۳۰ و ۲۱ اکران خواهد شد. همچنین فیلم‌های «در آغوش درخت»، «آه سرد»، «جنگل پرتقال»، «شماره10»، «پرونده باز است»، «روایت ناتمام سیما»، «هوک»، «چرا گریه نمی‌کنی»، «های ‌پاور»، «بعد از رفتن»، «کت چرمی»، «هفت بهار نارنج»، «آنها مرا دوست داشتند»، «استاد»، «عطرآلود»، «یادگار جنوب»، «بچه زرنگ» و «سرهنگ ثریا» در اصفهان اکران خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید