• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
پنج شنبه 13 بهمن 1401
کد مطلب : 184699
+
-

همزمان با جشنواره فیلم فجر

افتتاح 2پردیس سینمایی در 3شهر

در آستانه آغاز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، همزمان 2پردیس سینمایی در شهرهای پرند و قرچک ورامین افتتاح شد.
به‌گزارش همشهری، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، به بهانه افتتاح این 2پردیس سینمایی در شهرهای پرند و قرچک ورامین، عنوان کرد: توسعه زیرساخت و فناوری نوین سینما از نیازهای اجتناب‌ناپذیر ماست. هم‌اکنون بیش از ۲۳۰شهر، فاقد سالن سینما هستند که با تلاش‌های سازمان سینمایی طی یک سال اخیر، ۱۸۰سالن سینمایی به بهره‌برداری رسیده و این روند ادامه خواهد داشت.
وی افزود: شعارگسترش عدالت فرهنگی و در قبال آن توسعه سالن سینما ازجمله راهبردهای دولت جدید در شهرهای کم برخوردار است؛ چرا که به‌دلیل بضاعت و غنای نیروی انسانی، سینمای ایران نیازمند توسعه ظرفیت‌های سینمایی و زیرساخت‌های آن است.
خزاعی ادامه داد: سینمای ایران سالانه بیش از ۱۰۰فیلم تولید می‌کند که هم‌اکنون این میزان از تولیدات، بیش از ظرفیت زیرساخت‌های اکران در اقصی نقاط کشور است. در دولت جدید تلاش‌های بسیاری در راستای توسعه زیرساخت‌ها، تثبیت تولید فیلم و حتی افزایش آن در کشور، صورت گرفته است و باید الزام به «توازن هدفمند» بین تولید فیلم در کشور و «اکران و نمایش» این آثار، ایجاد شود. هر چه زیرساخت‌های سینمایی در استان‌های کشور به‌طور متوازن و اصولی توسعه و بسط داده شود، به همان اندازه نیز به «اقتصاد پایدار» و «امنیت معیشتی خانواده سینما» کمک می‌شود.
خزایی همچنین گفت:« نهضت سینماسازی و توسعه و تجهیز سالن‌های سینما» راه اندازی شده و ما به‌زودی شاهد خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم بود. با همین روند، در آینده نزدیک می‌توانیم سراغ توسعه سینما در شهرهایی برویم که تاکنون از این موهبت برخوردار نبوده‌اند. بر این اساس، پردیس سینمایی قرچک ورامین در زمینی به مساحت۱۰هزار متر و زیربنایی در حدود ۱۱۰۰متر در شهرک طلاییه قرچک، احداث شده است. این پردیس سینمایی با ۳سالن نمایش و ظرفیت ۳۱۲صندلی به بهره‌برداری رسیده است. همچنین سینمای پرند به مساحت ۹۰۰مترمربع در فاز۳ واقع شده و دارای ۴سالن مجزا با ظرفیت‌های ۱۸۵، ۷۰، ۴۰ و ۳۵ صندلی است.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید