• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 12 بهمن 1401
کد مطلب : 184637
+
-

برجام در انتظار اراده غرب

در شرایطی که طرف‌های غربی حاضر در مذاکرات برجامی می‌کوشند جمهوری‌اسلامی را مقصر وضعیت مبهم کنونی این گفت‌وگوها معرفی کنند، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در وین اعتقاد دارد ایران از اراده سیاسی لازم برای احیای برجام برخوردار است و این طرف غربی است که دراین حوزه اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهد.
به‌گزارش همشهری، میخائیل اولیانوف در گفت‌وگویی با رسانه‌های روس با اشاره به اینکه وضعیت کنونی برجام را می‌توان «بن‌بست» توصیف کرد، اما گفت برای اعلام اینکه «برجام مرده‌است» زود است. طی هفته‌های اخیر طرف‌های غربی در اظهاراتی ضد‌ونقیض، از یک‌سو اعلام می‌کنند درحال‌حاضر ادامه مذاکرات در دستور آنها قرار ندارد و ازسوی دیگر در مصاحبه با رسانه‌ها تأکید می‌کنند برجام هنوز نمرده ‌است.
دراین میان اما اولیانوف با بیان اینکه شانس برای احیای برجام همچنان وجود دارد، معتقد است درصورت وجود اداره لازم در همه طرف‌ها، تحقق این امر به زمان زیادی نیاز ندارد؛ اراده‌ای که در تهران وجود دارد، اما طرف‌های غربی در مرحله کنونی اراده سیاسی ندارند. مذاکره‌کننده ارشد روسیه در وین درباره موضع انگلیس در مذاکرات برجامی پس‌از اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری، به جرم جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی انگلیس نیز عنوان کرد که مشارکت یا عدم‌مشارکت لندن در «معامله هسته‌ای» در شرایط کنونی اهمیتی اصولی ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید