• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 بهمن 1401
کد مطلب : 184577
+
-

بحران تجرد کارگران

چهره روز
بحران تجرد کارگران

شرایط نامساعد اقتصادی، اعم از نبود شغل، مسکن و نبود یا کمبود درآمد، ازجمله دلایل اصلی کاهش ازدواج جوانان مجرد محسوب می‌شود؛ اما مشکل اینجاست که در مورد کارگران که مشکلی از بابت شغل ندارند نیز، تجرد قطعی به‌عنوان یک بحران در حال ظهور و بروز است. 
محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: رفع بحران تجرد قطعی کارگران، یکی از موضوعاتی است که وزیر کار نیز به‌صورت ویژه و با تأکید بسیار در حال پیگیری آن است و در 3-2‌ماهه اخیر به‌طور ویژه، مطالعاتی روی این حوزه در حال انجام است تا بتوانیم علاوه بر سایر متولیان، تسهیلات و حمایت‌هایی را برای تشویق و افزایش امکان تأهل کارگران کشور فراهم کنیم. در این زمینه، ما به‌دنبال کشف قوانینی هستیم که بتوانیم با تأکید بر ازدواج در جامعه کارگری، از بخش‌های مختلف در این زمینه مطالبه کنیم. در حقیقت، وزارت کار با درک نسبتا به‌موقع بحران تجرد کارگران، در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت قوانین موجود، کارفرمایان و همچنین ابزارهای خدمات اجتماعی، ازدواج جامعه کارگری را تسهیل کند. 
این نکته نیز فراموش نشود که بخش عمده کارگران، متأهل هستند که دخل‌وخرجشان با هم جور نیست و با واقعی‌سازی دستمزدها، هم مشکل این افراد برطرف می‌شود و هم رغبت جوانان مجرد برای تشکیل خانواده، افزایش خواهد یافت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید